2008-11-25
 14:59:03

Dra på trissor!

Jaha ja, så nu har man skaffat sig en blogg trots att man ABSOLUT inte skulle göra det. Men men, man är väl inte mer än människa. Har man väl börjat läsa någons blogg så får man nåt slags begär av att fortsätta läsa, hur tråkig, sorglig, patetisk, värdelös den än må vara. Dock menar jag inte att allas bloggar är något av nämnda adjektiv, det finns ju även de som skriver om saker som är roliga och framförallt intressanta att läsa. Plus till er! Nåja, jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska ha den här bloggen till, så det får väl bli ett ihop-plock av llt som händer i mitt liv och runt om kring. Handbollsnörd som man är så har jag en svag känsla av att det är just det som många inlägg kommer att handla om. Ska väl inte säga för mycket, detta inlägg kan ju mycket väl bli det enda, eller i alla fall så kan det ju dröja tills nästa kommer. Tänker inte skriva om jag inte har nåt lite mer intressant att dela med mig. Räkna inte med några inlägg där jag berättar att "jag har ätit makaroner och köttbullar idag" med nån bild på tallriken. Nej nej.

Så vad har hänt det sista? Jo, jag har ju varit i Egypten med Jenny, Lina och Elin. Mycket trevlig och välbehövd resa till lite värme. För varmt var det. Sista dagarna var det nog en bra bit över 30 grader och vattnet låg nog på 25. Vi gjorde väl egentligen inte så mycket, vilåg vi på stranden från 9 på morgonen till 4 på eftermiddagen och en dag var vi ute på en snorklingsutflykt. Riktigt häftiga fiskar må jag säga. Tydligen fanns det hajar men som tur var traffade vi inte på någon sådan.. Även om man saknar värmen så var det jäkligt skönt att komma hem till mina 3 älsklingar. För er som inte fattar vilka det är så är det alltså min kära pojkvän Tobias och mina 2 katter Nicky Det enda tråkiga med resan var att Anna drog av korsbandet 3 dagar innan vi skulle åka så hon fick stanna hemma och röntga sig i stället. Skit trist verkligen. Nu är ju inte detta tråkigt endast ur resans synvinkel utan även för handbollen. Anna har ju inlett säsongen helt sjukt bra och så som hon har kämpat, hon om någon förtjänade verkligen inte detta. Men tyvärr så är det ju sånt som händer, hoppas och tror att hon är tillbaka på rekordtid. Önskar att jag hade haft lite av hennes motivation och envishet när jag drog av korsbandet. Då hade det nog troligtvis INTE resulterat i jättelång rehab och 2 meniskoperationer. Men nu ser det för första gången på 4 år riktigt ljust ut och jag ska förhoppningsvis kunna spela match efter nyår. Yippie!

Skolan är som vanligt jobbig och nu pluggar vi juridik. 5 böcker att läsa plus en massa föreläsningar. Med tanke på att jag ska jobba ett par veckor under dec/jan så vet jag inte hur jag ska få i hop allt. Återstår att se hur det går.

Ikväll blir det förhoppningsvis träning, såvida jag inte får en släng av magsjuka som igår. Mår bättre och har både städat och tvättat idag, så det ska nog inte vara någon fara. Innan dess måste det handlas mat eftersom Tobias inte varkar ha gjort det en enda gång när jag var borta. Avslutar med 2 klockrena citat från resan.

"Tror ni man måste betala för att ligga här?"
Elin funderar över om amn måste betala för solstolarna på stranden.

"Har ni kli där nere?"
Lina undrar om anti-kli salvan till myggbetten ligger nere i mitt och Jennys dubbelrum rakt under Elin och Linas.

Nej nu får det vara nog. Tvätten ska hämtas.

MH



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: