2008-11-30
 13:16:34

Lagom roliga söndag

Har inte bloggat sen fredag morgon så nu kommer en sammanfattning av vad som hänt.

I fredags kväll kom Anna och Jenny hit och kollade på Idol med mig och Tobias. För jäkla skönt att Johan åkte ut, var väl ändå på tiden?! Att det skulle dröja ända till gospel innan svenska folket insåg vilken katastrofal röst han har. Anledningen är väl i och för sig att grabben är i målbråttet, så han kommer säkert bli en stjärna om några år. Vi får väl se.. Lördagsmorgonen började med frukost och film för mig och T. Over her dead body, heter den. Handlar om Eva Longoria som ska gifta sig, men på bröllopsdagen dör hon efter att ha fått en jätte is-ängel över sig. Sen går filmen ut på att hon hemsöker killens nya tjej, som är ett medium, och tillslut inser Longoria att hon "inte kan gå vidare" om hon inte gör killen lycklig. Så precis som i alla sådana filmer så gifter sig killen i slutet med den nya tjejen. Helt okej film men väldigt förutsägande. På eftermiddagen bar det iväg till Skövde med Anna och mamma & pappa Baldesjö för att titta på Kropps herrar mot Country. Vi stannade till på Rusta vid Överby, där Pia och Peter skulle köpa en hylla. Jag och Anna smet in och köpte lite färdkost, dvs godis och cola. Tyvärr så förlorade killarna, men samtidigt var nog "bra" för dem... På kvällen lagade jag och Anna tacos och kollade på Stärnor på is. Jenny kom förbi en liten stund och sen kom även Tobias hem. Återstående del av kvällen gick åt att designa Annas blogg, och får jag säga det själv så blev den riktigt snygg :)

Dagen började med att Tobias väckte mig när han åkte, skulle egentligen gått upp då och gått och kollat på junior-SM. Orkade verkligen inte, har inte sovit speciellt mycket och bra i natt, så jag somnade om. Då var klockan typ halv 9. Nästa gång jag vaknade var klockan halv 12. Ooops. Läste lite juridik i en halvtimma tills Anna ringde och berättade att jag hade missat en grym match. Kropps vann tydligen mot Karlshamn, som för övrigt är väldigt duktiga. Vi kom i alla fall överrens om att vi ska kolla nästa match kl 14.20 och spela in Sverige-Rumänien, för att sedan gå hit och kolla på den efter. Så det blir till att programmera DVD'n och hoppas på att det blir rätt. Hade verkligen tänkt att jag inte skulle se resultatet innan vi ser matchen, eftersom den spelades i morse, men självklart har jag lyckats med det ändå. Typiskt.

Läste förresten ett intressant rykte precis, att Kim Andersson lämnar Kiel för Ciudad Real. För er som inte vet så är Ciudad Real handbollens svar på Real Madrid. Eftersom Kiel och just Ciudad är världens bästa lag, typ lika bra, så tror jag personligen att den ekonomiska situationen påverkar klubbytet. Han kan nog tjäna en och annan miljon i Spanien den där Kim.

Ikväll blir det till att se Mamma Mia innan den ska lämnas tillbaka. Har även Hancock att se på, får ta den i morgon.

Nu ska jag göra mig lite fräsch innan promenaden till Agnebergshallen.

Må väl.

MH



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: