2009-04-15
 22:43:56

Hej, jag heter Malin och är 22 (!!??) år.

Herregud, nu är jag verkligen  gammal. Min mamma var rätt härlig när hon ringde och grattade mig igår. Hon förklarade att när hon var 22 år så hade hon minsann en bebis på ett par månader, dvs moi. Jaha, så nu vill hon att jag ska blir med barn så hon får bli mormor tänkte jag. Men lika snabbt som hon hade sagt det sa hon även att barn är inget jag får skaffa än, jag måste allt plugga klart först och skaffa mig ett jobb. Ja du mamma, där är verkligen något vi är överrens om. Nåväl, nog om barn. Min födelsedag spenderades i skolan, sen var det raka vägen hem för träning, och kvällen avslutades med att Tobias lagade tacos till mig. Dessutom åt vi givetvis tårta.

Idag har det återigen varit en heldag i skolan. Sedan hem för ett klädbyte och därefter iväg till hallen för att se kvalmatchen. Tjejerna vann med tio bollar efter mycket om och men. Tyresö hämtade upp rejält till ställningen 18-17 men mer än så blev det inte. På tok för många missar och tekniska fel, men trots det vanns matchen med 10. Det är ändå ett styrkebesked inför nästa match, som för övrigt spelas borta på lördag. Vore kul om nivån kunde hållas uppe i en hel match då, då skulle nog en vinst med 20 bollar inte vara helt omöjligt. I och för sig ska man inte hänga upp sig på mål, huvudsaken är att man står som segrare när matchen blåses av. Vill även ge lite ros till Tyresö som aldrig gav upp. Tycker att de stundtals spelar riktigt, riktigt bra handboll. Säkerligen var tjejerna väldigt unga också, det såg i alla fall så ut, så de kommer nog bli ännu duktigare nästa år.

I morgon blir det skola igen, bland annat så står ett handledarmöte på schemat. Ska bli intressant att få höra om vi gjort rätt i vårat arbete, eller om det rent av är helt åt helvete. Intressant. För övrigt så fick jag reda på marknadsföringstentan idag. Och vet ni vad? Nä, det är klart att ni inte vet. Men i alla fall, jag fick ett VG med god marginal. Så jäkla gött! Jag trodde verkligen inte att jag hade klarat den, så det kom som en bra födelsedagspresent så där dagen efter. På kvällen blir det träning som vanligt.

Nu blir det ett avsnitt av One Tree Hill innan jag somnar.

God natt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: