2009-04-27
 15:40:17

Jag vill ha sol, sol, sol, mera sol!

Ärligt talat, det är april och näst intill sommar. Hur är det möjligt? I april förra året var vi i Sälen och åkte skidor samtidigt som det snöade. Samma värld? Japp. Global uppvärmning? Japp. Hoppas i alla fall på att solen hänger i och att det inte blir nåt vårrusk i år.

I lördags blev det, precis som jag hoppades, grillning. Helt sjukt gott var det och det får vi nog tacka våran grillmästare Steken för. Påpassligt smeknamn där hörru. Även då var det varmt så vi satt utomhus tills klockan elva. Dock led jag nog av en smärre förfrysning när jag kom hem för det krävdes en halvtimma under tre täcken innan jag fick upp temperaturen igen.

Gårdagen spenderades i hålan Färgelanda. Var där och kollade på min kusin Sara som spelade Höfers Cup, vilket var jätte kul eftersom jag inte får tillfälle att se henne så ofta. Hur som helst så är hon grym, och jag tycker mig väl ändå se lite utav min excellenta (hmpf) spelförståelse hos henne. Givetvis är det mig hon brås på. Vem annars?

Skola var det som gällde idag. Vi hade introduktion på den nya kursen, Investeringsbedömning och finansiell analys, och dessutom fick jag köpt kurslitteraturen. Inte så värst kul att punga ut nästan 1000 spänn för några böcker man kommer att använda i 5 veckor för att sedan troligtvis aldrig öppna dem igen. Inte kul! Efter föreläsingen bar det av hemåt för en trevlig lunch på Cheers uteservering med Anna, Jenny och Carro. Givetvis var ju jag och Anna tvungna att runda av det hela med en McDonalds glass till efterrätt. Givetvis.

Nu blir det till att ta tag i den roliga räkningsbetalningen och sedan får det bli en power nap. Sov så dåligt i natt eftersom min minsta katt har gått och blivit könsmogen så här på vårkvisten, så hon håller mig vaken på nätterna med sina beundransvärda läten. Helt sjuk hur en liten katt kan få till dessa. Farbror vetärinär får sig nog ett besök snart, annars kommer Tobias slänga ner henne från balkongen eller nåt. Skämt åsido, han gillar fatiskt katterna, även om det var min idé att skaffa dem. Ikväll blir det en joggingrunda, dock ensam idag eftersom Tobias jobbar dygn och lämnar mig själv hemma. Ska försöka plugga lite också så att jag hänger med på den här kursen. Det brukar ju inte höra till vanligheterna direkt.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: