2009-08-03
 22:28:22

Hungry Heart

Gud vad frustrerande det är på handbollsplanen när hjärnan och hjärtat vill så mycket mer än vad kroppen gör. De samspelar inte riktigt, framför allt inte med mitt knä. Har lite problem med det just nu, men även de gånger jag inte har ont så blir det bara pannkaka av allting. Jag vågar helt enkelt inte pga att jag har varit borta så länge. Gah! Hoppas på att det vänder snart.

Annars har dagen, förutom träning, bestått av jobb. Började med en jäkligt jobbig morgon då jag bara ville ligga kvar i sängen och somna om. Men som vanligt var det bara att pallra sig upp och iväg till jobbet. Väl där var jag på dåligt humör och jag hoppas att inte kunderna hörde det. Till slut blev det dock bättre och rent jobbmässigt (läs: resultatmässigt) så var det nog den bästa dagen på sommaren. Många samtal tagna och lite extra sålt. För er som undrar vad jag jobbar med så är jag på Telias faktura kundtjänst. Det är mycket viktigt att tillägga att jag INTE är någon telefonförsäljare. Inget ont mot er som är det, men jag verkligen avskyr telefonförsäljare. Skulle aldrig kunna jobba som det, är helt enkelt för ärlig. Av erfarenhet vet jag att de flesta av dessa ljuger helt uppåt väggarna mycket, detta säkerligen för att få mer provision. Det jag gör på jobbet är att besvara kundernas frågor angående deras fakturor, sen om det är läge så är det bonus om vi kan ändra/sälja en tjänst till en kund. Inget direkt måste dock. Bara så att ni vet. Big difference.

Gissa vad som händer i morgon? Ja vad tror ni? Kan det vara träning och jobb för ovanlighetens skull? Jajemen, ni gissade helt rätt. Fram tills det att skolan börjar så blir det inte mycket annat. Det enda som kryddar tillvaron lite är att vi ska ha brottartränning i morgon. Kan bli mycket intressant. Har haft det någon gång tidigare, dock för mycket längesedan. Har för mig att det var brutalt jobbigt. Och med tanke på att detta var när jag var vältränad och jag inte dirkt är det nu så lär det bli ännu tuffare den här gången. Vi får se, vi får se.

Nä, nu blir det sängen och mys pys med mina små sötnosar samt lite Twilight läsning. Längtar tills i morgon då man underbara sambo kommer hem.

So long!


Anna

Hörru du hjärtat mitt! Nu kämpar vi på! Inget knä ska få knäcka oss! <3

Puss



PUBLICERAT: 2009-08-04, 19:53:27 | URL: http://baldesjo.blogg.se/
bloggläsare

Håller med, vet en som är telefonförsäljare och verkligen hatar det. Blir dåligt bemött 199 ggr per dag och kanske säljer en grej. Tar psykiskt för han vet att ingen gillar telefonsamtalet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: