2009-08-02
 23:02:34

Sunday, bloody Sunday

Aldrig tidigare har den rukriken passat såväl som just denna söndagen. Två dagar har gått sen jag såg U2 och jag har nästan lite ångest över att veta att jag kanske aldrig får se dem igen, om annat så lär det dröja ett par år tills nästa gång. Inte kul.

Gårdagen började med lite träning här hemma framför tv:n. Tobias hittade min mammas Bodywork DVD härom dagen så vi körde core i 30 min. För er som inte vet vad core innebär så är det kort och gott mag- samt ryggträning. Sjukt jäkla jobbigt är det i alla fall. Efter det blev det en rejäl städning av hela lägenheten. På kvällen bar det av till Unda camping för grillning hos Jossans föräldrar, de var nämligen där med sin husvagn. Mycket trevligt och helvetiskt goda hamburgare om ni frågar mig.

Den här dagen började med lite slappande framför tv:n samt ihopvikande av tvätt. Därefter bar det, för andra söndagen i rad, av till minigolfbanorna. Denna gång spelades det med Anna, Jenny, Jossan och Bände. Efter en, enligt mig, fenomenal runda förra veckan blev det i stället en total flopp. Kom typ överlägset sist. Det värsta är att det är nog så dålig jag ska vara egentligen, förra veckan gick på tok för bra. Efter minigolfen var det dags för mat innan dagens fys träning. Den bestod idag av 10 st intervaller ä 450-500 m med start var 3:e minut. Det var ganska så jobbigt, men det värsta var att jag fick jätte ont i knät. Jag ska inte gnälla, men jag har tänkt att det har gått alldeles för bra det sista. Givetvis kom det då ett litet bakslag. Men jag bet ihop och tog mig igenom alla tio, trots att det kändes som om någon stack mig med en kniv rakt in i knät varje gång jag satte ner vänster foten. Det ger jag mig själv cred för. Faktiskt. Nu hoppas jag på att det har försvunnit till handbollsträningen i morgon. Efter tränigen vart det matlagning. Dagen till ära blev det kyckling övertäckt med creme fraiche och vitlöks creme bonjour i ugnen samt ris till det. Gjorde så mycket att det räcker både till lunch och middag i morgon.

Nu blir det sängen och Twilight. Har varit nära på att somna sen klockan slog 9. Har dock blivit väckt av min älskling som messade, han är nämligen iväg och kollar lite handboll tills på tisdag. Är själv med andra ord. Eller själv och själv, jag har ju mina små gullungar hos mig.

Lite bilder från Bettans födelsedagsfest i Lidköping.

           


Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: