2009-12-16
 13:06:52

Det går framåt.

Foten blir lite bättre för varje dag som går. Nu kan jag gå på den små sträckor (typ vardagsrummet till köket) utan kryckor, men jag kan fortfarande inte sätta ner insidan av foten. Den vill bara inte. Hur som helst blir det ju bättre och det är jag i alla fall glad för. Tror inte att det är nån fara, bara en rejäl stukning, men jag har ändå fått en tid hos en idrottsortoped på SportsMed i Göteborg i morgon kväll. Det är väl bäst att en expert kollar på den och bedömer om den behöver röntgas eller inte. Även om det visar sig inte vara något större fel så vet jag att det inte är någon fara att börja träna igen när det går.

Idag är jag mer rastlös än vad jag var igår. Vet inte vad jag ska göra. Dessutom är det typ snöstorm ute så jag vågar inte ge mig ut på kryckorna likt Bambi på hal is. Även om jag har broddar på kryckorna så är det inte ens värt ett försök. Jag skulle garanterat ramla. Får sysselsätta mig här hemma helt enkelt. Ska strax hoppa i badet och tvätta mitt riktigt äckliga, feta hår (för den som är intresserad). Därefter blir det till att läsa lite och så småningom börja laga min lasange som vi ska äta idag. Mums! Kvällen är inte riktigt planerad än. Antingen ska jag följa med Tobias och kolla på bilen han vill köpa i Lilla Edet, eller så åker jag ner och tittar på träningen. Tror det blir det sistnämnda eftersom jag inte kommer kunna vara med på träningen i morgon. Tobias och hans pappa får klara bilköpet utan mig.

Ingen skola idag heller. Det blir alldeles för krånligt att åka buss och bära tunga böcker när man hoppar på kryckor. Dessutom så skulle biten från bussen till skolan ta död på mig. Det var ändå bara en 2 timmars föreläsning idag så jag skriver av Erica på måndag och siktar in mig på den heldagen som väntar då. Då borde jag kunna gå för egen maskin.

Nej, nu väntar hårtvätten. Ska nog göra mig två mackor med rödbetssallad och köttbullar att förtära i badet.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: