2009-12-15
 20:23:29

"Herman"

Jag är så förbannat jäkla godissugen. Givetvis har jag ingenting hemma, förutom min och Tobias chokladkalendrar, och det gör ju inte saken bättre. Jag får helt enkelt googla fram något recept på chokladfondant eller kladdkaka, eller något annat sött med choklad i att slänga ihop.

Annars gör jag inte mycket. Tobias är på julbord i Lysekil med handbollen och jag blev lämnad ensam hemma. Fördriver tiden med att kolla Skövde mot Drott, men matchen är inget att hänga i granen.

Besöket hos läkaren på vårdcentralen gav inget, han fixade bara en remiss som jag nu har faxat in till IF och nästa steg är att de kontaktar mig om bokning av tid i Göteborg. Vet alltså fortfarande inte vad det är. Ska troligtvis röntga om foten för att verkligen utesluta att det inte är ett benbrott, och sen hoppas jag på att de magnetröntgar eller kör med ultraljud för att se så att det inte är nåt ledband eller muskel som är tokig. Det som är bra är att jag kan röra foten lite mer i dag, och dessutom kan jag belasta utsidan av foten. Vad vet jag (har aldrig brutit något), men det känns osannolikt att man kan "gå" på foten om den är bruten. Det är jag bra skeptisk till. Jag tror fortfarande att det är en stukning. Orkar inte med något annat.

En annan komisk grej är att Sissi (en tjej från laget) alldeles precis kom hit med en "Herman". För er som inte vet vad detta är så är det en deg som man typ matar och föder upp i 10 dagar för att sedan baka en kaka av den. Innan man kommer så långt ska man dock dela degen i ett par delar och lämna ut till kompisar. Hur kul som helst. Hoppas katterna kan låta bli den bara, den ska ju trots allt stå framme i 10 dagar.

Nu väntar köket.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: