2009-12-28
 23:28:38

Julen är över, nu väntar nyår.

Japp, nu är julen är över för den här gången. Har haft det väldigt mysigt hemma i Lidköping med min släkt, och det var även trevligt att träffa Tobias släkt när vi kom hem. I julklapp blev det ett Xbox 360 Elite med några tillhörande spel, pengar, spikmatta, lotter, ett duschmunstycke som byter färg beroende på temperaturen på vattnet (min söta lillebror gav mig den genieliska julklappen) och lite annat smått. Är väldigt nöjd, även om jag vet att det inte är jag utan min kära sambo som kommer att använda Xboxen. Själv tog jag med vårat gamla Playstation 1 hem. Min lillebror hade slått in det och tyckte att jag kunde ta det, han ville väl mest bli av med det och få mer plats i garderoben där det stått och samlat damm ett par år. Hur som helst är jag skitglad. Jag bara älskar de spelen. Har väl ett trettiotal och favoriterna är Crash Bandicoot, Hercules, Spyro the Dragon och Tarzan. Ni hör ju på vilken nivå det är. Tobias sitter i soffan och spelar FIFA '10 och jag ligger i sovrummet och spelar barnspel.

Gårdagen spenderades bland annat på Torp med Tobias. Fick handlat en till kontroll till tv-spelet samt ett nytt tennisspel, julklapp till den i laget jag ska ge till, en ny klocka och en gul oversize t-shirt. Har även köpt mig en ny damsugare. Mindre kul utgift. På kvällen var vi och fikade hos Tobias pappa och därefter åkte vi med till Tobias morbror med familj. Dagen avslutades med pizza och att Tobias lillasyster Lina sov över hos oss.

Idag har jag inte fått mycket gjort. Lina, Elin och Jenny kom hit och kollade handboll en stund och sen hände inget speciellt innan träningen på kvällen. Första gången sen jag stukade foten som jag testade att springa lite. Och det går fortfarande inte riktigt. Det gör ont när jag försöker skjuta ifrån och det blir inte bättre av att fotledsskyddet trycker åt precis där det gör ont. Hoppas att det släpper snart. Efter träningen vankades det långdusch. Hur skönt är inte det, eller? På vägen hem stannade jag och Jenny till hos Carro för att kolla på hennes helt nya, små, söta kattungar Stina och Svea. Det var bland det sötaste jag sett. Herregud, jag skulle kunna ha ett par katter till. Det får dock vänta tills jag är gammal och bor på landet.

På torsdag är det nyårsafton och den kommer, precis som förra året, att bli väldigt lugn. Det blir middag, givetvis 3-rätters, ihop med några av tjejerna från laget. Som det ser ut nu är vi inte mer än 4-5 stycken, men det kan bli trevligt det med.

I morgon väntar plugg, tvätt och spinning. Verkligen inget att se fram emot, men ändå så nödvändigt.

Nu fortsätter jag nog kvällen med att välja ut vad jag ska beställa ur H&M-katalogen som kom idag samt kolla på alternativ till varmrätt på nyårsafton.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: