2009-02-22
 14:49:17

Another-fucking-sunday

Så var helgen snart slut. Har haft besök av en kompis hemifrån, Anna-Karin, vilket var mycket trevligt! Igår tog vi en shopping-sväng till Torp. Jag inhandlade nya täcken och kuddar samt 2 uppsättningar med bh och trosor. Har fått någon fix idé att varje gång jag köper en ny bh så ska jag även köpa de trosor som hör till. Onödigt, men kul med matchande underkläder. Tobias hittade kläder han men det gjorde inte jag, var ite på humör för att kolla sånt. Kvällen spenderades mer räkor och vitt vin framför Melodifestivalen. Inget vidare den här gången heller. Tyckte den där grekiska låten var riktigt skön men så vad det ju det där med spräket. Vet någon vad hon sjöng om? På engelska hade den varit grym.

Idag har jag städat hela lägenheten. Ärligt talat så tror jag att jag hat gått och blivit lite utav en pedant. Drar fram dammsugaren så fort jag ser minsta lilla dammtuss. Kläder får inte ligga framme för då får jag psyk-bryt. Det är inte hälsosamt det här beteendet jag har utvecklat. När jag bodde hemma tjatade mamma hål i huvudet på mig om att jag skulle plocka i ordning och städa mitt rum. Givetvis gjorde jag det oftast inte så det slutade med att hon hade gjort det någon dag när jag kom hem. Bortskämd? Svar ja. Har även oljat vårat köksbord idag, vilket verkligen var på tiden. Bara ett halvår försent. Har även kommit på en massa nya idéer till lägenheten. Ska måla hallen nästa helg har jag tänkt, en grå fondvägg och resten vitt. Men sen har jag ju hittat en massa nya IKEA grejer jag vill ha. Får se hur det blir med detta.

Om någon timma ska jag i väg till hallen för att kolla herrarna mot Örebro. Har en dejt med halv-invalida-Anna där. :) Hoppas på vinst där. Tobias är borta och spelar match så jag får väl gå hem och lägga mig framför One Tree Hill sen, och för att inte glömma Gossip Girl. Ska göra hemmagjort potatismos och korv också. Blev så sjukt sugen på det igår.

XoXo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: