2009-02-23
 22:36:39

Öroninflammation

Ja, Tobias hade rätt. Det onda örat var inte bara en följd av förkylningen som jag trodde, utan jag har gått och fått öroninflammation likt en 5-åring. Ska jag var ärlig så föredrar jag nog det framför en vaxpropp, det låter lite mer hmm.. Vad ska man kalla det? Sofistikerat. Nackdelen är ju den att jag ska äta antibiotika (pennicillin) i typ en vecka och ta en massa nässpray för att få bort locket i örat, som för övrigt är så tilltäppt att jag i stort sett är döv. Va, är ett mycket förekommande ord hos mig just nu. Det här med nässprayen är dessutom ett klurig historia. Tydligen är de flesta dopingklassade och att med hjälp av apotekspersonalen hitta en som inte är det är som att be en älg att flyga. Chansade helt enkelt och kollade RF:s dopinglista när jag kom hem. Hittade som tur var inga förbjudna ämnen.

Dagen har annars spenderats i skolan med grupparbete. Efter vårdcentralen blev det matlagning med Tobias, sedan en power nap på en timma. Innan obligatoriska CSI New York tog vi en rask promenad på en dryg timma, himla skön att göra det så på kvällen. Vi hade nämligen "tränings-fritt" idag men röra på sig det behövdes. Willys besöktes på hemvägen då vi blev så sugna på fruktsallad med vaniljglass.

Nu bli det sängen och säkerligen en film innan vi somnar.

I morgon blir det till att sova länge, sen lite plugg och en tur på stan med Tobias. Tidig träning kl 17 i stället för 19.30 som det annars brukar vara. Skönt att vara klar tidigt.

Bokrean startar dessutom i morgon, kanske kan göra några intressanta fynd där.

Auf Wiedersehen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: