2009-02-06
 00:18:30

Sovtime

Nu slår klockan alldeles strax midnatt och jag ska alldeles strax sova. Tobias ligger här redvid mig och har satt på en gammal handbollsmatch. Eller ja, gammal och gammal, det är Kropps mot Heid i kvalet till elitserien. Tror det är två år sedan. Vette sjutton hur den filmen har hamnat här hemma hos oss förresten.

Träningen idag var lite små jobbig, har på något konstigt vänster fått lite ont i mina ben. Framför allt när jag springer mycket. Känns typ som om det är någon jobbig benhinneinflammation på gång men det konstiga är att det går upp en bit över knäna. En jobbig växtvärk är vad det känns som, men inte växer jag väl heller. Det är väl helt enkelt den bittra sanningen att min kropp inte är van vid den träningsdosen som har varit det sista. Så jag biter ihop och gnäller inte mer över det, för jag tänker verkligen inte vara den som gnäller nu när knät äntligen är bra.

På söndag gör Mickis mirakel comeback på handbollsplanen i borta matchen med b-laget. Hur kul, och sjukt egentligen, är inte det efter ett befarat benbrott? Du är grym Mickis! Måste vara din egen komponerade sjukgymnastik som gjort susen :)

I morgon blir det upp och tvätta tidigt, sen plugg samtidigt som det. När det väl är klart blir det återigen Cheers för lunch, inte kan man väl missa fläskfilé med stekt potatis och bea. På kvällen blir det mys med Tobias, var ett bra tag sen vi hade det. Frågan är bara vad vi ska laga för gott i matväg. Det har kommit önskemål om pastasallad med kycklingfilé, så jag får väl överväga detta. Hade bra gärna dragit en pizza, men tydligen "får" man bara äta det 6 gånger per år om man ska elitidrotta. Jäkla osis.

God natt och sov så gott.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: