2009-02-07
 00:05:21

Tandvärk

Har så förbannat ont i en av mina tänder. Det är nämligen så att jag har kvar en mjölktand nere till höger. Anledningen till detta är att min jäkla kropp har glömt av att "producera" den riktiga tanden som skulle ha ploppat upp efter det att mjölktanden lossnade. Tack för den hörru! Den här jäkla tanden gick sönder för typ ett år sedan då nästan halva tanden försvann. Min tandläkare lagade (läs: byggde ihop) den men gav den inte mycket till hopp. Trodde jag skulle klara mig ett tag till, men tro på fan att jag har gått och fått världens största hål i den nu. Eller ja, det är vad jag tror i alla fall. Man ser ett litet hål ner i tanden som bara blir större och större och dessutom gör det ont som bara den då och då. Kan till exempel inte luta mig framåt med huvudet ner mot marken utan att det går en ilning genom hela mitt huvud. Varför jag inte har ringt tandläkaren är främst den att jag inte vill gå dit, har aldrig varit något större fan av det. Men sen är det dessutom så att om jag går dit så kommer de dra ut tanden, vilket kostar typ 1000 spänn och är en helt okej summa, och sedan, såvida jag inte vill gå med ett hål i munnen, så kommer de sätta in en fejktand till ett pris av en si sådär 13 000 kronor. Yippie. Det värsta är ändå att det här har mina tandläkare vetat om sen jag var liten men givetvis har de dragit ut på det och sagt att jag inte kommer att behöva åtgärda den på en herrans massa år. Jo jag tackar jag. Hann ju för bövelen knappt fylla 20 innan tandjäveln gick sönder och min fria tandvård gått ut. Blir det värre får jag ju helt enkelt bita i det sura äpplet och punga upp alla dessa ofantligt tråkiga kronor. Herregud vilken lång redogörelse det blev om min onda lilla tand.

Nu blir det till att kolla tv med Tobias innan vi somnar. Upp i morgon för att plugga innan det bär av till matchen mot Lugi och sedan en förhoppningsvis mycket trevlig kväll hos Helena. Mamma och pappa kanske kommer hit och kollar matchen i morgon. Men troligtvis inte eftersom pappa är på någon jobbfest ikväll. De kan nämligen sluta precis hur som helst.. För att dra ett exempel så kan jag ju berätta om när jag, Lina och Yvonne skulle möta upp honom i Göteborg, där han varit med jobbet kvällen innan, för att se på handbolls-EM. Han kommer dit med halvtrasiga glasögon och förklarar att dessa gick sönder under kvällen. De hade nämligen gått av på mitten, alltså där glasögonen vilar på näsan, och han valde att värma ändarna med en tändare för att sedan trycka ihop dem. Hela blev de ju men det ungefär 2 cm långa mellanrum som normalt finns mellan de två glasen fanns numera inte kvar. Hejdlöst snyggt var det kan jag säga.

God natt och sov så gott.


Emelie

HAHAHAH, det kommer jag ihåg! Pappa Steffe var snyggast i stan efter det. :)


frddan

Hej hppas at du mår bättre mvh freddan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: