2009-02-18
 14:17:19

Tvättdag

Japp, idag är det den obligatoriska tvättdagen hos oss. Eftersom Tobias jobbar så blir det jag som får sköta den. Och det gör jag bra vill jag lova.

Hade en gubbe här från vårat hyresbolag i morse. Han skulle fixa våran golvbrunn på toaletten så det slipper bli översvämmning varje gång man släpper ut vattnet efter att man har badat. Han grejade på i en si så där 40 min innan han gav upp. Han var tvungen att ha nån maskin för att rensa ur hela avloppet. Enligt vad ha sa så skulle han vara tillbaka runt tolv, halv ett och göra ett nytt försök med den här maskinen han pratade om. Och vad är klockan nu? 14. Har han kommit än? Nej. Tur för han att han är så snäll och söt, annars hade jag blivit förbannad.

Har även tagit tag i folksam-skiten idag och ringt och bett dem att skicka blanketter för en invaliditetsbedömning av mitt knä. Nu tänker ni att inte kan väl jag få några pengar för sånt när jag ändå kan spela handboll, då borde jag ju inte ha något probem med knät. Men det är nämligen så att jag känner av att nåt är lite tokigt med knät hela tiden, och har alltid lite ont i det, även om det inte besvärar mig till den grad att jag gråter över smärtan. Handboll är ju så jäkla skoj, så det spelar jag fast att jag inte borde och fast att det gör en aning ont. Enligt min väldigt optimistiske (inte) läkare Dr Kartus, så sliter jag ut brosket i knät om jag fortsätter att spela och detta kommer att resultera i ett byte av knäled när jag är en si så där 40 år. Tack för den hurru, himla kul att höra! Men, vad bryr jag mig om det. Jag kör på så länge det går. Kan. andra söka pengar för samma åkomma så kan jag också det

Nu kom Sewema-gubben. Det hade blivit akut stopp i ett kök så han ursäktade att han blev så himla sen. Han är för söt.

Ikväll är det match borta mot Swingeln, KvIK Sports farmalag. Hoppas att vi kan spela bra mycket bättre än senast för det var riktigt, riktigt dåligt.

Nu blir det ut i köket och laga kyckling.

På återseende.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: