2009-06-07
 12:39:31

Första försäsongsveckan avklarad

Nu är alltså första veckan på försäsongen avklarad. Så himla gött känns det. Idag sprang vi lugnt långlöp i ca 1 timma och 15 minuter. Och vet ni vad? Det kändes inte speciellt mycket i knät. Yippie! Dock lyckades jag med att stuka foten lite grann mitt på en plan sträcka. Höll på att dyka med huvudet före ner i asfalten. Hur lyckas jag? På styrketräningen har vi fått bekänna färg kan man säga. Ett sjukt benpass, och två pass för överkroppen har det blivit i veckan. Om jag har haft träningsvärk? Svar ja.

Förutom träning så har veckan bestått av jobb på Telias fakturaavdelning. Tror att alla, precis som jag själv i början, tänker att hur jäkla roligt kan det vara att sitta framför en dator och svara i telefon hela dagarna. Det är faktiskt sjukt mycket bättre än det låter. Att man dessutom har så bra chefer och arbetskamrater gör inte heller saken sämre. Dock är det nog inget arbete jag skulle vilja hålla på med i 25 år, men det passar alldeles utmärkt på sommar- och jullovet.

Igår spelades ju Sverige - Danmark i kvalet och vårt kära landslag var väl egentligen piskat till att vinna. Och det gjorde de ju inte. De spelade som 15 åringar. Miifältsspel är inte att tänka på? Nej för tusan, det är mycket bättre att slå bollen direkt från backarna till forwardsen. Givetvis. Och Kim Källström hade väl ingen lyckad afton. Likaså Mikael Nilsson som försöker klacka bort en rensning men missar så att bollen tar på stödjebenet i stället. Som vi vet resulterade det ju i en alldeles fenomenal framspelning. Till en DANSK. Jätte begåvat verkligen. I ärlighetens namn så kanske det är hårt att såga vissa spelare och tränare vid fotknölarna, men med tanke på vilka pengar dessa får för att utöva detta spel så är det enligt mig inte mer än rätt. Och Zlatan då. Jag älskar Zlatan när han spelar i Inter. Men vad fan, har han gjort något bra i landslagströjan förutom att klacka bollen i krysset mot Italien? Rätta mig om jag har fel men det kan inte vara mer än en handfull saker till i alla fall. Varför ska han envisas med att hämta bollen på mittplan och sedan försöka göra allt själv? Ställd dig i straffområdet för guds skull och låt de andra göra jobbet. Nåväl, precis som Mikael Nilsson sa igår efter missen när det dessutom kommit ut att Henke Larssons bror dött är att hans misstag egentligen var en piss i havet, och att det satte perspektiv på tillvaron. När något sådant händer så är ju faktiskt fotbollen på den nivå där det en gång började; en lek.

Gårdagen spenderades i alla fall med Tobias, Anna, Jossan, Elin och Jenny hemma hos mig. Ungsbakad färskpotatis och kött tillagades och åts, precis som morötter och gurka med dipp. Dessutom gjorde vi ett blindtest med Pepsi och Coca-Cola. Vill ju inte låta alltför skrytsam, men jag och Anna hade alla rätt. Vi är nog två riktiga finsmakare när det gäller Cola. Kvällen avslutades i alla fall med att vi såg Twilight ännnu en gång. Längtar helt kopiöst mycket tills New Moon kommer 20 november. Dessutom är det preliminärt satt att 3:an, Eclipse, får premiär 30:e juni nästa sommar. Hurrey!

Nu ska jag städa lite här hemma innan det bär av till Skövde för att kolla vm-kvalmatchen mellan Sveriges damer och Montenegro. Våran lilla Liiiina är ju uttagen och med i truppen. Dessvärre kommer vi inte att få se henne spela idag då hon inte blev uttagen till matchen. Nåväl, hon är i alla fall grym.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: