2009-06-24
 22:17:40

Lasagne

Givetvis hade jag rätt igår när jag ställde diagnos på mig själv innan jag begav mig till vårdcentralen. Urinvägsinfektion med en penicillinkur på fem dagar som följd sa doktorn. Väldigt fancy måste jag säga. Eller nä, verkligen inte snarare. Ingen träning igår, och dessutom ingen träning idag. Tydligen får man inte träna om tempen ligger över det normala och likaså vilopulsen, även om man annars känner sig precis som vanligt. Hoppas att det har stabiliserats till i morgon, då är det nämligen sista handbollspasset på en månad.

Gårdagskvällen spenderades hemma hos Anna med henne, Joakim, Tobias och Jossan. Sysselsättningen var grillning och fotbollstittande. Kul att det går så bra för Sverige. Det är väl på tiden att svensk fotboll får i alla fall en framgång sedan VM-bronset -94. Någon jag gillar skarpt är Pontus Wernbloom. Inte för att han är en bra fotbollsspelare, vilket han givetvis är eftersom han ska bli proffs, utan för att han är så jäkla gött avslappnad och skön i alla intervjuer han gör. Störtskön kille med andra ord.

Denna tisdag har spenderats på jobbet, och därefter begav jag mig hemåt för att laga mitt livs första lasagne. Det var ju hur lätt som helst och definitivt något jag kommer att göra oftare. Mums. Annars har jag varit mest rastlös, är ju van att träna varje dag i stort sett och när man inte kan göra det så klättrar man på väggarna pga dålig fantasi. Tänk den dagen då man lägger skorna på hyllan. Har en stark känsla av att jag kommer slita mig i håret av tristess då.

Planerna för helgen är inte speciellt många. Mamma vill att jag ska komma hem och följa med ut på sjön med båten. Det hade ju varit himla trevligt men då måste jag hitta någon som kan passa katterna eftersom Tobias åker iväg torsdag till söndag. Han ska vara instruktör på en handbollsskola. Dessutom har jag tvättid fredag kväll så om jag ska åka så blir det det först på lördag och det känns lite halvt onödigt eftersom jag då inte är där så länge. Nåväl, jag får fundera på det under morgondagen helt enkelt.

Nu blir det nog film, He's just not that into you (på svenska Dumpa honom!) eller lite läsning i New Moon, som jag som sagt nu läser för andra gången innan det är dags att släcka ner för dagen.

En tråkig nyhet. Våran lilla Lina har bestämt sig för att gå vidare i sin handbollskarriär och spela för IVH Västerås nästa säsong. Skit tråkigt men jag önskar henne all lycka till och hoppas på att hon kan behålla sin landslagsplats, som hon så välförtjänt har spelat till sig under föregående säsong.

Nu sängen.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: