2009-03-15
 21:37:40

At the end of the week

Så var även denna vecka till ända. Hur snabbt går tiden egentligen? Helt sanslöst snabbt skulle jag vilja säga. Helgen har varit alltför slapp och har innehållit alldeles för lite plugg för att mitt samvete skulle vara bra. Så surprise, surprise, det blir panik-plugg inför tentan på lördag. Ha, ovanligt va?

Igår spenderades dagen med Anna, Jenny och Jossan. Handboll i Göteborg, eller rättare sagt i handbollsmetropolen Partille, skulle givetvis ses. Först ut var dammatchen mellan Sävehof och Västerås. Sävehof vann helt sjukt lätt mot ett till synes helt ointresserat IVH. Största stjärnan såg ut att vilja åka hem redan innan matchen började, och så även samtliga resterande lagkamrater förutom en riktigt dukig Lisa Brandberg. Tack vare henne blev inte differensen så stor som den kanske kunde ha blivit. Helt sjukt vilken bredd Sävehof har; byts en tjej ut så sätts en näst intill lika bra tjej in. I'm impressed! Herrmatchen blev ingen nagelbitare den heller. Toppen mot botten där hemmalaget till slut vann med ca 10 bollar efter att ha legat under med 8-2 i inledningen (tror jag) Detta trots att deras landslagsspelare med flera satt på läktaren.

Sedan bar det av hem till oss för att laga pastagratäng och titta på melodifestivalen. En del cola och morötter/chips med dipp slank också ner. Of course. Mina favoriter H.E.A.T vann inte utan det gjorde en av de sämre låtarna, La Woix. Vet inte hur folk tänker, men å andra sidan så kanske det är vad resten av Europa röstar på sen i Moskva. Det blir antingen fisk eller fågel. Inget däremellan.

Idag har jag pluggat och kollat på The Hills om vartannat. Hela dagen. Typ 10 timmar. Kände mig väldigt produktiv i mitt pluggande men så här i efterhand så inser jag att jag ändå inte har lärt mig speciellt mycket. Den här kursen är så fruktansvärt ontressant och menlös, hur lätt är det då att lära sig?

I morgon blir det troligtvis Trollhättan med Anna och Jossan. Tror att den sistnämnda ska kolla på klänning till galan, men egentligen vet jag inte riktigt vad vi ska göra där. Återstår att se. Min plattång har gått sönder och Jossan (våran alldeles egna lilla frisör) har tipsat mig om en ny jag ska köpa i morgon. Hmm, mycket tråkiga utgifter nu. Är väl på tiden at jag börja leva som jag lär och tänka efter både en och två gånger innan något ska inhandlas. Har gjort av med alldeles för mycket pengar det sista. Fast egentligen inte, det har bara blivit mer än jag brukar. Och kommande månad har alla företag som vill ha pengar av oss lyckats skicka sina räkningar samtidigt. TV-licens, hemförsäkring, el... Kul! Men, på tal om pengar så ringde min chef från Telia i fredags och frågade om jag vill komma dit i sommar också. Så nu har jag med 99 % säkerhet jobb hela juni, juli och augusti. Hon återkommer dock med definitivt besked. Borde egentligen försöka hitta mig ett jobb som har med ekonomi att göra, men jag trivs så bra på Telia.

Nu blir det sängen med film/tv.

God kväll.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: