2009-03-31
 23:25:49

Bowling

Litteraturseminariet idag gick bättre än förrväntat faktiskt, det verkade som om jag inte var helt ute och cyklade i alla fall. Alltid ett plus. På eftermiddagen hade vi en väldigt långdragen föreläsning om hur vi ska skriva arbetet vi har som examination i stället för tenta. Tänk om det bara kunde vara som på högstadiet igen då man bara skrev en text rakt upp och ner utan att behöva tänka på fotnoter, hermenutiskt synsätt eller positivistiskt synsätt osv. Tänk att få vara 15 igen.

Väl hemma vid 17 var det bara till att fixa till sig lite och gå i väg igen. Middag med tjejerna på Butlers och sedan bowling stod på tur. Maten var god, åt quesedillas, men kunde allt ha smakat lite mer. När det gäller bowlingen är kommentarer överflödiga. Vem tror ni vann? Självklart moi. Så tydligen har jag ett pris att vänta. Skämt åsido. Jo, jag vann allstå men jag är ödmjuk och det hade lika gärna kunnat bli någon annan som plockade hem flest poäng. Det var jämt mellan vissa av oss i alla fall. :) Dock förlorade mitt team (jag, Jossan, Brynja, Rebecka) lagtävlingen, så vi måste hitta på ett pris till de andra (Jenny, Lina, Madde, Elin).

Éfter bowlingen fick jag med mig Jenny, Jossan och Anna hem för att kolla matchen GUIF - Lugi. Bra och spännande match men vad höll domarna på med? Skämt åsido igen, Mattias och Mirza gjoirde väl allt bra i från sig.  Intressant att de valde att byta tröjor i halvlek. Var de för att de svettats så, eller för att de helt enkelt kom på att de var lite (läs: alldeles) för lika GUIFs tröjor?

En annan trevlig händelse idag var att jag fick hem deklarationen, och för tredje året i rad fick jag tillbaka nästan 7000 kr. Det är alltid lika välkommet så där innan sommaren.

Nu blir det tv långt in på natten. Är i och för sig bra trött men jag ska försöka. Tänkte ta mig en sovmorgon i morgon, sen kommer hela dagen gå till att läsa inför nästa seminarium på fredag och träning.

Längtar tills helgen då mamma och pappa kommer och hälsar på. Saknar dem jätte mycket. Hoppas lillbrorsan följer med också. Det tar emot lite att erkänna, men det är nog honom jag saknar mest. Nu blir han gott självgod efter att ha läst detta!

Tackar gud (eller nä, någon annan) för den underbara uppfinningen Spotify. Lyssnar musik så fort jag får chansen. Gawin Degraw en en personlig favorit just nu, tillsammans med Linkin Park förstås.

God natt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: