2009-03-01
 22:29:32

Helgen

Lördagen blev ett riktigt äventyr. Elin följde med i stället för Daniel, och tur var väl det eftersom vi inte var hemma förrän
kl 23 och han började jobba 21. Vi begav oss i väg vid ca 14 och var alltså hemma vid 23. Låååång dag. Alla blev nöjda med sitt hår, Jossan gjorde ett bra jobb som vanligt, tack till henne. Elin förtjänar också extra beröm för sitt assisterande. Inte en fläck i mitt och Annas ansikte var torr när hon hade sköljt vårat hår. Fick dessutom äta en riktigt god kebabpizza för första gången på länge. Det var gott. Här i Uddevalla kan man ju inte äta kebab, äckligt sammanpressat skit kött är vad man får. Väl hemma blev det en tur till Hemmakväll för att hyra film. Valet föll på Systrar i jeans 2, en varken bra eller dålig film utan bara mysig.

I morse var det äventyr på gång igen. Gick upp vid 10 och gjorde mackor till Elin och Anna, eftersom Anna inte hade någon frukost hemma till stackars Dagis (Elin), men glömde självklart att äta frukost själv. Tog dock igen det senare med två cheesburgare på McDonalds. Nyttig helg det här ja. Vi begav oss iväg till Överby för att kolla klänningar till Uddevallas idrottsgala den 26:e mars. För en gångs skull är vi ute i god tid. Självklart, och som vanligt, föll jag och Anna för samma klänning så vi köpte likadana fast i olika färger. Dock är de en aning för långa så i morgon ska vi iväg till hennes mammas kompis och försöka få de uppsydda. Blir nog toppen. Att de dessutom var så billiga också är ju inte alls fel. Hann knappt komma hem innan det var dags för nästa tur. Match i Lysekil stod på programmet. Tyvärr förlorade Tobias lag, och nu ser det ut som de kommer att åka ut. Men han var i alla fall duktig min lilla älskling. Hann återigen knappt komma hem innan Anna, Jenny och Elin kom hit och kollade inspelade One Tree Hill. Har en känsla av att de troligtvis kommer sitta här i morgon kväll också eftersom det är handboll på tv:n när vi tränar.

I morgon blir det till att tvinga upp Tobias rätt tidigt för en tur till Torp. Troligtvis blir det väl han som få släpa upp mig. Ska förhoppningsvis hitta en kort jeans jacka som jag så himla gärna vill ha. Har varit så, enligt mig själv, duktig det sista och levt rätt snålt så jag har kunnat spara lite pengar. (Vill att min mamma ska läsa detta, hon tror nämligen att jag gör av med hur mycket pengar som helst, men hon har fel). Just därför tänkte jag unna mig lite shopping av nya vårkläder. Tur att man inte har kvar denna fixering vid märkeskläder längre, då hade det nog varit jobbigt att vara fattig student. Tacka vet jag H&M och Gina Tricot. Det är mina favvo butiker det. Man får så mycket för så lite. På eftermiddagen är det som sagt klänning fix med Anna som gäller och på kvällen är det som vanligt träning. Har en strak känsla av att denna veckan blir riktigt jobbig träningsmässig eftersom det inte är nån elitseriematch förrän om 2 veckor. Bara till att bita i det sura äpplet och gilla läget.

Snart kommer sista boken i Twilight-serien. Skoj!

Hittade en massa fint som jag ska kika efter i morgon på Torp, den rosa klänningen har jag redan beställt från HM katalogen men ville visa den eftersom jag tycker att den är så söt. Tänk er den i sommar med en kort jeans jacka över.



       

                










God natt och trevlig ny vecka!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: