2009-03-16
 23:07:58

What hurts the most?

Vaknade i morse vid halv tio och kände på mig att nåt var fel. Men vad var det? Sen kom jag på att det var att jag hade försovit mig. Nu var det ju inte hela världen, vi skulle ju bara åka till Överby. Jossan ringde mitt i paniken att hinna göra mig i ordning innan vi skulle åka vid tio. Hon hade också försovit sig. Och varför? Jo, för att jag skulle ha ringt och väckt henne vid 9. Oops! Men som sagt, inte hela världen. Dessutom vaknade ju Anna först vid halv elva så vi kom inte iväg förrän 11 ändå. Då bar det av till till nån frisör grej där Jossan skulle köpa lite till salongen. Fick mig en nya plattång till ett riktigt bra pris. Hallelujah! Plattång går inte att leva utan, det är ett som är säkert. Efter detta begav vi oss till Överby. Hittade den korta jeansjackan på Gina som jag så länge velat ha. Köpte den. Onödigt? Ja. Men snygg? O ja! Och billig. Dessutom köpte Anna och Jenny likadana, så nu får vi lägga upp ett schema på vem som ska ha den vilken dag så att inte alla tre kommer i den samtidigt. Köpte dessutom en tunika och ett långt svart linne. Har skällt så på Tobias för att han har handlat så mycket det sista. Nu är det nog hans tur att skälla på mig. I och för sig köper jag bara billiga kläder, men ändå. Jag behöver egentligen inte mer i min överfyllda garderob. Vi hann även med en riktigt god lunch bestående av kycklingfile, parmesangratinerad potatis och pestocreme.

Väl hemma tog jag mig en power nap och sen blev det lite plugg innan träningen. Träningen som jag för övrigt är måttligt road över. När det återstår ynka 10 min så översträcker jag givetvis knät så att det "låser sig". Helvetes jävla fans skit knä. Erik, vår naprapat, tog sig en titt på det och tyckte till en början att det verkade okej. Yippie tänkte jag, då är det det gamla vanliga som är som bortblåst i morgon. Men sen börjar han dra för att kolla om det glappar. Därefter gämför han med det friska knät. Och tro på fan att det onda knät glappar rätt rejält mycket mer än det friska. Minns jag rätt så har det innan varit tvärtom. Det opererade har glappat mindre än det friska. Hoppas verkligen att det är mitt minne som har spelat mig ett smärre spratt. Erik ville i alla fall att Jesper, våran andra naprapat som varit mest involverad i rehaben, skulle titta på det i morgon. Så här på kvällen ömmar det rätt rejält, men förhoppningsvis, och troligtvis, är alltihop borta i morgon. Usch, nu har jag beklagat mig alldeles för mycket. Jag som vanligtvis ogillar folk som gör det. 

Fick för övrigt en förfrågan om att hålla i en träning för Kropps duktiga b-flickor. Tyckte detta lät skoj så jag ska dit om några veckor och göra det. Återstår att se hur det går, har inte den blekaste aning om vad man ska/bör göra. Är totalt tränar-orutinerad om man säger så.

I morgon blir det plugg för hela slanten, besök hos Jesper och träning. Som tur är, är det ingen handboll utan löpning och gym på Sportlife.

Hoppas verkligen inte att killarna som ska koppla in nån fiberkabel åt Telia i lägenheten kommer vid 7 i morgon. Slår väl inte fel så det gör de säkert.

Nu väntar sängen och tv:n att somna till.

God natt!


Anna

Jag håller tummarna gumms. Ringer dig imorgon! Puss



PUBLICERAT: 2009-03-16, 23:25:47 | URL: http://baldesjo.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: