2009-10-22
 12:00:51

Allvarligt?

När jag startade upp min MSN tidigare idag så stod det att jag hade 4 nya mail. Gick in för att kolla vad det var för några och antog att det som alltid var från Facebook. Men, så var det inte. Två stycken var från Facebook och ett var från Internetgirot där det stod att säljaren har skickat Iphone nummer 2 jag köpte. Dock fanns det ett mail kvar, och vem tror ni det var i från? Jo men visst var det från den första säljaren, tillika den säljare som jag numera har polisanmält. Han skriver så här:

Hej!
 
Har inte kollat min mail på hela veckan, detta var ju mycket underligt! Vet inte alls vad som hänt med paketet. Jag skall genast ringa till inlämningsstället där jag skickade paketet ifrån. Fattar ingenting? För kollinummret jag skickat till dig är det som jag skrivit innan... Jag hör av mig under dagen...
 
MVH

XXXXXX

Då undrar jag så här: bryr han sig inte om att jag har polisanmält honom? Det finns ju inte en minsta antydan om det i mailet i alla fall. Hade jag varit honom, och förutsatt att det han skriver är sant, så hade jag varit helt till mig över att bli anmäld till polisen. Speciellt om det nu handlar om ett ärligt misstag! Jag tror dock fortfarande att han aldrig har skickat någon telefon till mig. Om jag går tillbaka och kollar mailet där han skickade kollinumret till mig så har inte det samma typsnitt som resten av texten. Dessutom är det fetstilt jämfört med resten, vilket ju får en att tro att han har letat rätt på något på nätet som han kopierat och klistrat in. Återstår att se hur det hela urartar sig. Antingen så får jag en Iphone till (vad ska jag med två till?) eller så får han sätta tillbaka mina pengar. Sen kan det ju givetvis bli så att han inte hör av sig mer, men då tycker man väl att han inte borde ha skickat det bifogade mailet heller. Jaja, skit samma. Jag börjar bli trött på det och jag antar att ni är lika trötta på mig som skriver om det hela tiden. Nog om detta.

Nämnde ju tidigare i veckan att jag skulle bli uppringd av handläggaren på Swedbank för lite personlig rådgivning. Detta skulle ske idag klockan 11. Fortfarande har ingen ringt och jag antar att ingen kommer att göra det heller. Hoppas verkligen att hon har blivit sjuk eller något, för har man bokat en tid så har man.

Angående vår Ullareds-resa så var Anna tvungen att jobba måndag och tisdag nästa vecka. I och med att jag har skola på onsdag så får det bli på torsdag vi åker i stället. Har dock inte fått något bekräftat än, Anna är inte den snabbaste att svara på sms nu för tiden. Eller så heter anledningen till att hon inte vsrar lika blixtsnabbt som vanligt jobb.

Nu ska jag blanda pannkakssmet, äta lite fil med müsli och diska. Därefter blir det plugg fram tills det att Tobias kommer hem från jobbet klockan 4. Då har jag lovat att ärtsoppan och pannkakorna står på bordet. Vadå bortskämd?

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: