2009-10-20
 21:26:49

Distansutbildning?

Återigen är min enda lektion i veckan inställd pga sjuk lärare. Ärligt talat, det är ju inte hans fel att han är sjuk, men skolan kanske borde fundera på att sätta in någon annan i stället när vi varenda vecka bara har en föreläsning. Jag kunde ju egentligen lika gärna ha läst på distans. Givetvis får man ju fortsätta plugga själv, men när man fastnar så är det inte så lätt att förklara/få förklarat problemet via mail. Skulle detta hända flera gånger i rad på tex Handels? Tror inte det. Där har man nog till att börja med inte endast en föreläsning i veckan.

Eftersom tjejerna är iväg och spelar match i Skövde så blev det en träningsfri kväll för mig. Hade tankar på att gå ut och springa men jag tänkte att det är lika bra att passa på att vila knät efter den där lilla knäppen i söndags och i stället köra på resten av veckan. Sagt och gjort. Har i stället ägnat kvällen åt plugg varvat med handbollstittande. Matchen mellan Lugi och Guif sändes på webben. Värdelös match men kul för Lugi att äntligen vinna, det har ju varit dåligt med poäng för dem så här långt i serien. Lite deppad är jag dock, håller ju nämligen på Guif i herrarnas elitserie.

Tillbaka till Skövde matchen. Tyvärr förlorade tjejerna med (tror det var) 9 bollar. Följde matchen via text-TV och i halvlek stod det 17-16. Shit!, tänkte jag. Men som vanligt så är Skövde rutinerade och drog iväg under andra halvlek. Tror ändå att tjejerna kämpade och slet som bara den, samt att de gjorde en bra match. Skövde är bra. Riktigt jäkla bra i sina bästa stunder. Nu är det ny match borta mot Lugi på lördag. 2 poäng där skulle sitta fin fint. Har lite funderingar på att åka med och kika faktiskt, får se hur det blir.

Pratade med banken förut angående om det på något sätt gick att dra tillbaka överföringen till bedragaren som lurade mig på Iphonen. Det gick föga förvånande inte men kvinnan jag pratade med var urgullig och ska faktiskt ringa tillbaka till mig på torsdag klockan 11. Då ska vi tydligen diskutera hur jag ska placera pensionspengar, sparpengar osv. Känns helt sjuk att jag som är inne på mitt tredje år som ekonomistuderande inte riktigt förstår allt det där. Sånt borde jag ju klara av själv, eller? Jaja, det är väl skönt att prata med någon som kan sitt. Dock har jag fått råd av mamma och, för den delen, insett själv att jag inte ska binda upp mina pengar i några fonder/aktier. Där den bästa räntan finns så är ju ofta kravet att man binder pengarna i typ 10, 20 år osv. Jag ska kunna använda dem när jag vill eller när det behövs. Det jag hoppas på är att det finns något alternativ till det sparkonto med 0% ränta jag har just nu. Känns inte så optimalt.

Nej gott folk, nu blir det till att göra några goda mackor bestående av lingongrova, makrill i tomatsås och smör. Till detta serverar jag nog mig själv ett glas lättmjölk. Gourmet var det ja. Ska fortsätta kolla Desperate Housewives också. Sen fortsätter jag nog med Gossip Girl. Ligger helt synkad med USA nu när det gäller CSI, Criminal Minds, One Tree Hill, Grey's Anatomy och Gossip Girl. Vadå för mycket tid över? Snart kommer även nya säsongen av Friday Night Lights (bästa serien ever för den som undrar) så jag får nog börja anteckna på vilket avsnitt jag är i respektive serie. Annars blir det nog lätt total förvirring.

Återkommer väl under morgondagen. Har ju inget annat att göra än att plugga (själv givetvis, för inte är det i skolan inte) och träna på kvällen.  

Bye bye.


Matilda

Hah, lustigt! FNL är enligt mig med den bästa serien någonsin och fan vad det ska bli gött med nya avsnitt den 28 oktober :) Hoppas Taylor Kitsch är med riktigt mycket, för jävlar vad mums han är!



PUBLICERAT: 2009-10-21, 14:46:56 | URL: http://matildalovisa.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: