2009-10-31
 20:06:29

Helg

Sorry för de uteblivna inläggen. Ibland vill man men man orkar bara inte sätta på datorn och logga in på bloggen för att skriva ett inlägg. De gångerna man väl sitter framför datorn så glömmer man givetvis av att göra det. Dagens i-lands problem är ett faktum.

Sedan sist har det i alla fall hänt en del. Torsdagen innehöll ju en tripp till Ullared med Anna, Annas syster Sara och Jenny. Det var en himla tur att vi åkte klockan 5 på morgonen för då hann vi vara där ett par timmar innan folkanstormningen kom. När vi gick ut var det nämligen världens längsta kö för att få komma in, folk fick säkert stå i 1,5 till 2 timmar. Jag hittade hur som helst en hel del och kom hem 3000 kr fattigare. Köpte bland annat gardiner, krukor, lampor, julstjärnor och pyramider, spislock, julklappar, hörlurar, kläder till Tobias och en massa annat smått och gott. Vissa hatar Ullared, andra älskar det. Jag tillhör nog den senare kategorin. På kvällen vankades det som vanligt träning och efter den kollade jag, Tobias, Anna och Joakim på Sveriges match mot Danmark.

Fredagen spenderades hemma med Tobias hela dagen. Fick lite pluggat och på kvällen såg vi Idol samtidigt som vi åt kyckling och egna potatisklyftor samt chokladpudding till efterrätt. Hur gott är inte det eller?

Idag fick jag besök av mamma och pappa. De hade med sig sjukt mycket kattmat som pappa fått på jobbet och det är ju inte helt fel, är ju annars en förbannat tråkig utgift. Tack för det! Gick med mamma fram på stan en sväng och hon fick inhandlat lite adventljusstakar och på vägen tillbaka köpte vi med thaimat till oss och pappa. Lika gott som vanligt och som tur är finns det rester till i morgon. Pappa hjälpte även till att borra nya hål i väggen i sovrummet så att jag kunde få upp gardinstången som katterna drog ner för ett tag sen. Nu ser det lite bättre ut igen, och inte så kalt som innan. På eftermiddagen var det dags för tjejernas match mot Heid och tyvärr slutade den med en förlust. Himla synd eftersom matchen började så jäkla bra.

Nu blir det myskväll med Tobias och räkorna är framdukade. Jag är ju dock en sådan som inte riktigt orkar skala så jag brukar äta mig mätt på baguetter och aioli. Tänkte ta mig ett glas vin till det också. Gött.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: