2009-10-02
 15:01:11

Ingen tentaångest, vad hände där liksom?

Nej, jag har faktiskt inte det. Har lagt ner pluggandet nu, det jag inte kan nu kommer jag inte kunna i morgon heller. Ska bara bläddra igenom min egna sammanfattnig ikväll. Om det kommer något jag missat på tentan så kan jag förhoppningsvis slå upp det i materialet man får ha med sig. Förhoppnigsvis. Annars går det som det går. Jag brukar vara av den uppfattningen, dock brukar en smula panik infinna sig dagen innan tentan, för att sedan vara som bortblåst precis innan jag går in i salen och sätter mig på min plats. Alla andra hyperventilerar och irrar runt som små höns för att hitta sina platser. Jag själv är väldigt avslappnad och tänker; det går som det går. Alltid. Det värsta som kan hända är att man får göra om tentan, och det har jag faktsikt bara behövt göra en gång på mina 2 år som studerande. Med andra ord så fungerar nog mitt nonchalanta upplägg rätt hyffsat. Jag är dessutom av den uppfattningen att ett godkänt räcker gott och väl. Ett väl godkänt ser väl bra ut på pappret, men hur många arbetsgivare kommer kolla på det vid en eventuell anställning? Huvudsaken är väl att man har sin examen. Sen finns det väl kanske undantag om det står mellan 2 personer, då kan det ju hända att betyget väger över till någons fördel. Nåväl, nog pratat om skolan.

I morgon efter tentan spelar laget mot Rimbo hemma. Hoppas givetvis på vinst! Själv får jag vänta en dag, ska nämligen spela med b-laget borta mot Partilles b-lag på söndag kväll.

Nu ska jag gå in och ruska om Tobias så han vaknar till liv efter sin power nap. Duschen väntar och sen ska vi gå och handla käk och lite annat gott till ikväll. Troligtvis hyrar vi någon film också, dessutom är det ju Idol klockan 8.

På återseende.


Sofia (nypan :) )

lycka till på tentan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: