2009-10-20
 12:48:48

Polisanmälan

Det var som jag trodde. Jag har blivit lurad som bara den. Det kom ingen Iphone igår, och inte heller idag. Så jag tog mitt förnuft tillfånga och ringde polisen och gjorde en amälan om bedrägeri. Kul att 1800 kr försvunnit bara så där. Jaja, jag har i alla fall lärt mig en läxa och kommer aldrig någonsin förskottsbetala någonting jag köper på nätet (undantaget stora, pålitliga företag). Har i alla fall mailat säljaren och informerat honom om att jag har gjort en anmälan och gett polisen alla uppgifter jag har. Förhoppningsvis kan de spåra med hjälp av kontonumret, men frågan är väl om polisen gör det över huvudtaget eller om det rinner ut i sanden. Jag har i alla fall förberett mig på att inte få några pengar tillbaka, skulle jag mot förmodan få det så är den en bonus. Skäms lite eftersom jag betalade in pengarna innan han skickade varan, det är ju rätt så uppenbart att sånt här händer dagligen på en sida som Blocket. Som sagt, jag har lärt mig en läxa om än en dyr sådan. Dock har jag inte gett upp hoppet om en Iphone. Letar redan efter en ny och om jag hittar en så kommer jag att använda mig av internetgirot vid betalningen. Det innbär att de håller pengarna och skickar dem till säljaren först när köparen fått och godkänt varan. Varför använde jag inte det förra gången? Jo, för att jag är blåögd och litar på folk. Så mycket för det.

Nä, nu får jag skynda mig. Ska möta Tobias om 10 minuter för att gå och handla.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: