2009-10-13
 10:10:22

Resumé

Nu är det ett par dagar sedan sist. Kör, som jag brukar, en kort sammanfattning.

Lördag
Efter tidig träning på Sportlife kollade jag herrarnas match mot Västerås, en match som de för övrigt vann tämligen enkelt. Efter matchen bar det av till Anna för att invänta fotbollen mellan Sverige och Danmark. Till slut hamnade vi på Morten's där vi åt god mat och efterrätt, dock var vi alldeles för trötta för att sitta kvar där så andra halvlek sågs hemma hos oss och kvällen avslutades med CSI:Miami.



Söndag
Eftersom mina föräldrar och lilla kusin Sarah skulle komma på besök så blev det en rätt så tidig uppgång för mig och Tobias. Jag gick upp för att städa i ordning lite och Tobias begav sig iväg på sin dagliga löprunda. Interesting facts, I know (behöver dock lite utfyllnadstext). När de väl kommit hit begav vi oss ut till Torp, bland annat i jakt på en cykel till mig. Hittade en på Biltema men givetvis jobbade inte deras cykelmontör den dagen, så jag fick välja på att vänta och återkomma eller köpa cykeln i smådelar och pussla ihop den själv. Valet var inte speciellt svårt, lägger hellre ett par hundralappar extra så att jag inte riskerar att cykeln ramlar ihop. Mamma och pappa skulle dessutom kolla på någon cykel åt mig hemma i Lidköping, så jag får glatt fortsätta gå till träningarna så länge. Hittade dock lite andra saker på Torp, bland annat en ny klösmöbel åt katterna och en halsduk, ett par vantar och en tröja på Gina. Vad annars? Vi åt dessutom jätte god mat på Restaurang Briggen, jag valde en toast med fläskfilé. Ingen jätte bra uppladdning för matchen på eftermiddagen, men vad tusan gör det? Sjukt gott var det i alla fall. Jo, matchen då. Vi vann igen, dock bara med ett mål den här gången pga uruselt spel stundtals, och är alltjämt obesegrade efter 3 matcher. Nästa match går för övrigt borta mot Lysekil på söndag. Behöver jag säga att det är lite rivalitet inblandat då? Me like. Lyckades dock återigen dra på mig en smärre skada då jag efter ett underarmsskott slog i höger pekfinger i motspelarens höftben. Detta var efter 10 minuter i andra halvlek, resten av matchen satt jag med bandagerad hand på bänken. Kvällen avslutades med god mat tillsammans med Tobias framför TV:n.

        


Måndag
Började dagen med ett besök hos optikern. Linserna börjar ta slut så det var dags för den årliga undersökningen och beställning av nya. Allt gick bra och inget hade förändrats. Skönt. Fortsatte sedan med en promenad på stan med Tobias och därefter inhandlade vi lite fika som vi gottade oss med när vi kom hem. Blåbärsmuffins till mig och en budapest-bakelse till Tobias. Därefter följde plugg samt matlagning och sedan innan träningen hann jag med en power nap och ett avsnitt av Grey's Anatomy. Träningen bestod för min del av styrketester och löpning. Ingen handboll pga mit korv-tjocka pekfinger. Testerna gick väl helt okej, ökade i 2 av 5 tester, bålstabilitet och benböj. I hoppa-långt-testet låg jag på samma som innan och samma med hoppa-högt-testet. Chins kunde jag inte göra pga fingret, men jag tror inte att jag hade klarat någon ändå. Men man ska aldrig säga aldrig, återstår att se nästa gång. Efteråt var det löpning med varvande av olika korta intervaller, och som vanligt avslutades träningen med stretch och lite kvällsmat som våran goa materialare Bosse fixat. Väl hemkommen blev det som vanligt CSI:NY och kika runt på internet. Kvällen avslutades med ett nytt CSI avsnitt på datorn. Har ju sett alla nya avsnitt av One Tree Hill och Grey's Anatomy så jag måste hitta något annat att se under tiden. Som tur är kommer 4:e säsongen av Friday Night Lights i början av november. Oooo, jag kan knappt bärga míg!

Idag skulle jag egentligen begett mig till akuten för att röntga mitt sargade finger, dock känns det mycket bättre  så jag tror inte att det ska vara nödvändigt. Kan både böja och sträcka mer samt att värken börjar avta. Därför kommer dagen i stället ägnas åt förberedande plugg inför morgondagens heldag med föreläsning i beskattningsrätt. Tänkte att jag för en gångs skull skulle komma förberedd. Förutom plugg är det som vanligt träning ikväll och på schemat står gym och löpning.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: