2009-10-01
 12:36:47

Skräll!

Jaha ja, nu har tydligen Johanna Ahlm hamnat i Viborg resten av säsongen i stället för i Ålborg. Här går det snabbt, minst sagt! Viborg är ju ett av världens bästa klubblag och anledningen till att hon nu har hamnat där är att de har många skador i truppen samt en och annan spelare borta på grund av graviditet. Jäklar vad häftigt alltså. Första året i danska ligan och så blir det direkt in i den varmaste hetluften.

Senaste dagarna har framför allt gått åt till att plugga. Tisdagen spenderades i skolan och på kvällen genomförde vi ännu ett brottningspass. Det är riktigt kul och verkligen annorlunda än vad vi är vana vid. Tycker väl dock att vissa saker kan skippas, speciellt nackövningarna eftersom så många får ont efteråt.

Gårdagen startade mycket tidigt för att vara mig. Jag och Tobias ställde klockan på 07.00 och gick upp och lade i första omgången med tvätt. Under tiden gick vi ut och tog en längre promenad samt handlade. Hur skönt är inte det att ha handlat och nästan tvättat klart innan klockan 9? Det enda negativa var väl att det var riktigt jäkla svinkallt, kan inte ha varit mer än någon plusgrad. Rådde dock bot på det genom att lägga mig i ett väldigt varmt badkar när vi kom hem. Resten av dagen ägnades åt lunch på Cheers med Jenny, Anna, Elin, Jossan och Kajsa, sedan hem för att plugga och på kvällen hade vi kostföreläsning med Peter Adolfsson. Han är väldigt duktig (han har bla haft hand om damlandslaget i fotboll samt bestämt all mat åt hela Sveriges trupp till OS i Sidney) och man inser verkligen att allt man stoppar i sig inte är speciellt bra. Har även insett att jag måste börja äta mycket mer grönsaker.

Idag ställde jag klockan på 9 för att gå upp och äta frukost. En timma senare skulle jag infinna mig på Kroppsforum för en halvtimmas massage med Ann-Charlotte. Massage låter skönt, och det är det väl för det mesta, men om man har haft brottning någon dag innan samt alltid har en massa knutar och dylikt i ryggen så kan det vara ganska så smärtsamt. Efteråt är det i alla fall alltid skönt och man känner sig himla avslappnad. Efter massagen drog jag till Hawaii och grillade mig i solariet. Det är bland det värsta som finns att sola när det är alldeles för varmt, men när man är frusen så är det nog banne mig bland det bästa som finns.

Nu blir det plugg ett par timmar, därefter ska jag ta hand om resten av tvätten som Tobias så snällt har lämnat till mig. Måste egentligen dammsuga också, men det skjuter jag nog på till morgondagen. Ska mitt i allt pluggande även få till lite mat. Idag blir det egengjorda potatisklyftor, kött och bearnaisesås. Ska dessutom ha broccoli till tänkte jag, lika bra att börja med grönsakerna med en gång.

Ikväll är det givetvis träning som vanligt; först handboll i 90 min och efter det gym i ca 60 min.

Skolböckerna ringde precis, måste dra.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: