2009-10-05
 22:27:27

Som att vinna på lotto. Fast ändå inte.

Nyss hemkommen från träningen. Eller nyss och nyss, det är i och för sig en och en halv sedan. Har i alla fall hunnit kolla CSI N.Y och käkat. Träningen idag gick sådär. Var himla tung i benen efter gårdagens match. En match som vi för övrigt vann med 22-12. Behöver jag säga att Martin i mål var grym? Det låter som om vi hade världens bästa försvar, men det hade vi faktiskt inte. Det behövdes dessutom inte när hon tog allt. För egen del gick det bättre än innan. Gjorde en 5-6 mål framåt och bakåt gjorde jag väl inte bort mig direkt. En helt okej insats. Tillbaka till dagens träning. Först 90 minuter handboll med inriktning på försvarsspel och avslutande styrka. Först "ormen", vilket betyder att alla ställer sig i armhävningsposition och den längst bak börjar hoppa jämfota över alla som ligger på golvet. Sen fyller man på och klarar man att göra lite armhävningar under tiden som man står där så är det bra. Och jag kan lova er, det är precis att man på sin höjd orkar en det sista. Suger gött i armarna. När vi trodde att vi var färdiga som kom Magnus med en grej till, nämligen skottkärran. För er som inte vet så innebär det att en går bakom och håller upp den enes ben medans denne går framåt med hjälp av armarna. Detta var dock inte heller det sista för sen kom en ny omgång av ormen. Härligt. Efter detta så var det dags för snabba-fötter-intervaller i typ 15 minuter och därefter löpning i 20 minuter. Det kändes rätt gött i kroppen när vi var färdiga med allt. För er som är intresserade så fick jag en go armbåge precis över ögonbrynet av en viss Sofia (Nypan) i slutet av handbollsträningen. Hoppas inte på en go och härlig bula där i morgon. O nej. Tror dessutom att jag sträckte vänstra ljumsken. Gör bra ont men skit i det. Ont kan jag ha när jag bli gammal och gnäll gör mig inte till en bättre handbollsspelare. Så det så!

Annars har dagen innehållit mathandling med Tobias och städning av hela lägenheten. Tror att det finns en liten pedant inom mig, jag blir nämligen så himla glad av att ha det städat och skinande rent hemma. Nu tar det i och för sig inte mer än någon dag innan det är fullt med katthår och kattsand i hela lägenheten.

Fick ett himla glatt besked från Folksam idag. Har ju tidigare nämnt att jag ansökt om ersättning för mina knäskador jag haft de senaste åren, och idag kom beslutet. Nog för att jag hellre hade haft en friskt och fullt fungerande knä i stället för att behöva gå runt med värk och svullnad för det mesta. Men nu när det ändå är som det är så kan man få bli glad för en extra slant i kassan. Hjärtat slog ett extra slag när jag kom till raden "Total summa att utbetala....". Kan ju säga som så att det var bra mycket mer än jag kunnat hoppas på. Allt är välkommet när man är student. En sak som är säker är att jag ska gå och köpa mig en cykel. Det är jag i ett stort behov av. Dessutom ska jag med Elin och Jenny till Göteborg på fredag för att shoppa och kolla på handboll.


Nä, nu blir det tomma sängen med mina små älsklingar. Har skola från 9 till 15 i morgon och på kvällen väntar brottningsträning.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: