2009-10-25
 23:29:17

Soon to be night

Herrarna vann matchen mot IFK Ystad idag. Otippat och väldigt bra gjort. De låg under med 16-21 i halvlek och när matchen var slut stod det 30-26 på tavlan. Helt okej att släppa in 5 mål i en halvlek mot ett lag som låg i elitserien förra säsongen. Helt okej. :)

På vägen hem blev det ett stopp för mig, Anna och Elin på McDonald's. Ärligt talat så är det nog det godaste som finns. Jag är nog ensam på jorden, eller i alla fall i min bekantsakpskrets, om att tycka det. Hade lätt kunnat äta det varje dag om det inte var för att det är så förbaskat onyttigt. Efter McD skulle Anna in på MAXI för att köpa färska räkor. Tyvärr var dessa slut, vilket gjorde att såväl jag som Anna och dessutom Elin åkte hem med en massa kex och diverse oilka ostar. För min del blev det, för den som är intresserad, salta kex och Marie-kex samt mögelost, vitlöksost och brieost. Mumma. Givetvis slank en låda vindruvor samt två julmust ner i påsen också. Behöver jag säga att jag knappt kom innanför dörren innan jag och Tobias högg in? Dock åt vi väl bara en fjärdedel, så det blir till att fortsätta i morgon.

Kvällen har sedan tillbringats framför Ensam mamma söker och Vem kan slå Filip och Fredrik (som för övrigt förlorade för första gången) och dessutom har jag betalt den här månadens räkningar. Lika roligt varenda gång. Verkligen. Har dessutom hjälpt Tobias med sin beställning av lite kläder från H&M. Han lyckades hitta en del på rean så han fick många plagg för väldigt lite pengar. Dock är han inte speciellt tekniskt lagd så jag fick givetvis sköta beställnigen/betalningen. Vad skulle han ta sig till utan mig?

Nej gott folk, nu blir det antingen TV i soffan tills jag somnar eller lite läsning i nya boken. Tror faktiskt på det tidigare alternativet. Vill änna ha en sådan där natt när jag vaknar upp i soffan runt 4 snåret helt omedveten om vart jag befinner mig. Och att sen får gå upp och stänga av tv:n samt leta mig fram till sovrummet i mörkret. Det var på tok för längesedan jag hade en sådan natt, så nu går jag in för att få en.

I morgon väntar plugg hela dagen samt träning på kvällen. Vad annars, liksom?

Natti natti.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: