2009-10-23
 08:00:15

Uppe med tuppen

God morgon, god morgon!

Det här är inte likt mig. Klockan är kvart i 8 och jag har redan varit vaken i en timma. Det står lite i kontrast till när jag brukar vakna kan man säga. Måndag till torsdag har jag knappt gått upp före 11, men eftersom det vankades tvätttid nu på morgonen så hade jag inte mycket till val. Jag har till och med hunnit äta frukost, och jag som hatar att äta frukost tidigt. Dock kände jag en stigande hunger på väg upp från tvättstugan, så det var bara till att fixa i ordning två lingongrova med makrill samt ett glas O´boy på det. Smarrigt.

Gårdagen blev mycket trevlig. Efter en väldigt lugn träning begav vi oss till Cheers för räkfrossa. Som vanligt när jag äter räkorna, och inte väljer tex ostburgare som Jossan alltid gör, så ångrar jag mig big-time efteråt. Fast att man är himla sugen på just räkor så är det inte så värst gott att äta sig mätt på. För det första så får man ju skala tills man typ dör, och för det andra så tröttnar man på baguetter och aioli rätt så snabbt. Med andra ord; nästa gång blir det inte räkor.

Väl hemma efter frossan satte jag och Tobias på nya Wallander filmen Prästen. Hur den var kan jag inte riktigt kommentera än eftersom vi aldrig såg klart den. Cirka 30 minuter återstår men jag tycker att den här serien av filmer börjar spåra ur lite. Numera känns det som om filmerna görs bara för att det ska göras ett visst antal, det finns inte riktigt samma tanke bakom längre. Just det ja! Kom på att jag inte skrivit något om Johan Falk-filmerna vi har sett det sista. Dem kan jag verkligen rekommendera. För er som inte vet vilka jag menar så är det fortsättning på Noll tolerans, Livvakterna och Tredje vågen. Just nu finns det 4 st ute att hyra, och om någon vecka kommer 2 till, vilka jag tror är de sista. Hur som helst så är de i alla fall riktigt bra för att vara svenska filmer. Se dem.

Nej, nu börjar jag faktiskt bli rätt så trött igen. Tror jag går och lägger mig i sängen igen och läser nya boken (Den förlorade symbolen) eller rentav somnar igen. Ska väcka Tobias som ska ut och springa med sin lillebror, och dessutom får han gå ner i tvättstugan på vägen ut för att ta hand om tvätten som är klar samt lassa in en ny omgång. Själv ställer jag klockan på halv 10 i fall att jag lyckas somna om. Annars ser dagen fruktansvärt lugn ut. Hade ju funderingar på att åka med till Lund för att kolla på tjejerna. Dock lockar inte ca 10 timmar i buss samt på det en väldigt sen hemkomst. Har en känsla av att om jag åker med som kommer jag vara trött hela helgen och jag vill ju inte att pluggandet ska bli lidande, samt att jag har b-lags match i morgon. Tar och åker med nästa match i stället, och passar på att plugga och fixa här hemma under dagen.

Lycka till tjejer! Krossa, krossa, krossa!

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: