2009-10-18
 22:53:55

Weekend

Helgen har varit väldigt lugn. Hela fredagen spenderades hemma med Tobias. Bland annat i sängen (nu trodde ni att jag skulle skriva om något helt annat) med laptopen på magen och åtskilliga CSI program. Kvällen spenderades framför tv:n och Idol med tacos samt morötter och dipp. Slog även på stort och tog mig ett glas vitt. Det är himla gott och framför allt förvånansvärt avslappnande. Och nej, ni som tror att jag har blivit något pimplande bag-in-box-fyllo måste jag tyvärr göra besvikna. Det handlar om ett halvt glas ytterst sällan. För övrigt måste jag säga att det var extremt skönt att Camilla åkte ur Idol. Hon har gjort bort sig tillräckligt och dessutom redan hunnit prata ut i pressen om sina "förhållanden" med bland annat Kicken och "Scotts-Henrik". Allvarligt talat? Åk hem, sätt på en schlager du kan sjunga sönder och dra något gammalt över dig.




Lördagsmorgonen började med träning på Sportlife kl 09.00. På tok för tidigt men vad har man för val? Vi började i alla fall med 45 minuters löpning i skogen (ibland var det till och med träsk) och avslutade med lite lättare styrka. Efter det tillbringades en bra stund  bastun och duschen. Hur gött som helst, och om jag någon gång bygger hus så ska jag ta mig tusan lägga extra pengar på en bastu och liten jacuzzi. Det är ett som är säkert.

Efter träningen bar det av hemåt och det blev en lika slapp dag som fredagen. Dock blev det lite kalabalik här hemma hos Nordendorph/Hellgren när smarta jag lyckades låsa hela Tobias nyinköpta Iphone. Det är nämligen så att den är från USA och för att kunna använda den i Sverige med Tele2 så måste den låsas upp, aktiveras och, något som kallas, jailbreakas. När den nu är i detta tillstånd ska man tydligen inte uppdatera till nyaste programvaran från Apple när man ansluter den till iTunes. Och hur i h-vete ska jag kunna veta det?! Fick hur som helst världens sämsta samvete och var ju bara tvungen att fixa telefonen, annars hade ju Tobias fått ha den i två dagar och sen säga adjö till den. Jag började googla, hittade ganska så snart hur man gjorde men det tog ändå en hel del tid innan jag hittat alla program och filer som behövdes. Hur som helst, ungefär 5,5 timma senare var telefonen upplåst, aktiverad och jailbreakad igen. Och jag kan lova er, efter att ha googlat i 5 timmar så är jag rent utsagt överjävlig på att fixa upp Iphones. Behöver ni hjälp, ring mig. Där har ni min eftermiddag/kväll en lördag.

Den här dagen började med promenad tillsammans med Tobias. Färskt bröd inhandlades på vägen hem och sedan ånjöt vi världsgoa frukosten. Nygräddade baguetter, varm choklad, havregrynsgröt och apelsinjuice. Därefter bar det av till samlingen och match borta mot Lysekil. Vi visste att det här var den matchen Lysekil helst av allt ville vinna den här säsongen så det skulle inte bli lätt. Att Rebecka dessutom var med mot sitt gamla lag tände dem väl lite extra för de spelade mycket bättre än vad jag trodde de skulle göra. Tror vi låg under hela matchen ändå tills vi kvitterade och gjorde segermålet ungefär 10 sekunder före slutsignalen. Sådana vinster är rätt sköna faktiskt. För egen del gick det väl hyffsat, kunde varit bättre bakåt som vanligt. Framåt satte jag en av en straff och gjorde 3 till. Dock är det ju så att när jag spelar med b-laget så har jag en tendens att skada mig lite här och där. Den här matchen var givetvis inget undantag då jag vred till knät typ 10 min in i andra halvlek. Det är inte nåt farligt, jag brukar ju göra så lite titt som tätt (en konsekvens av tidigare operationer/skador) och oftast är det borta redan dagen efter. Det gör riktigt jäkla svinont när det händer, men det släpper oftast efter några minuter. Synd bara att jag inte kunde fortsätta matchen den här gången. När jag tänker efter så är det helt sjuk. Hör på det här: första matchen = lätt hjärnskakning 10 min in i andra halvlek, tredje matchen = rejält stukat finger 10 min in i andra halvlek, fjärde matchen = tillvridet knä 10 min in i andra halvlek. Från och med nu sitter jag nog på bänken under minut 8 till 12 i andra halvlek. Känns som en bra grej va? Hur som helst vann vi och det känns riktigt skönt! Väl hemma käkade vi kött och potatisgratäng, för den som är intresserad.

Nu blir det sängen och ett par CSI avsnitt samt en skål med glass och chokladsås. I morgon väntar promenad med älsklingen och plugg. På kvällen är det som vanligt träning, dock troligtvis en lugn sådan eftersom det är match på tisdag i Skövde. Gym ska vi i alla fall inte ha, så förmodligen är det någon form av matchgenomgång.

Dessutom hoppas jag att min Iphone kommer imorgon. Kommer, fram tills det att den anländer hos posten, ha en svag aning om att jag har gjort ett dumt köp och blivit lurad. Vet inte varför, säljaren verkar pålitlig men han gav mig ett kollinummer (en typ av identifikation av paketet så att man kan följa postgången) som enligt postens hemsida inte finns registerat någonstans. Det är helt enkelt felaktigt. Förhoppningsvis har han gett mig fel, återstår att se när/om det kommer en avi från posten i morgon med brevbäraren. Paketet skulle varit här i fredags. Säljaren har dessutom varit i Danmark över helgen så jag har inte kunnat få tag på honom och frågat. Åh, det är en följetång det här och jag är spänd på utgången. I vilket fall som helst så kommer våra skal i morgon som vi har beställt och ska ha på telefonerna. Kul om jag får ett skal men ingen telefon...

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: