2009-09-07
 17:48:34

Även jag kan ha fel

Ja, Sverige lyckades ju med hjälp av högre makter (?) vända matchen i lördags. Givetvis var det Zlatan som fixade de 3 poängen åt Sverige, om än något turligt. Dagen efter, dvs igår, blev han höjd till skyarna av tidningarna som anser att han alltid går fram och avgör när det verkligen behövs. Jovisst, det kanske han gör. MEN den här gången var det lika mycket Rasmus Elms förtjänst att poängen kom med hem till Svea Rike. Utan hans passning fram till Zlatan, inget mål.

Helgen hemma i Lidköping var trevlig. Hade gärna stannat längre, man hinner inte med speciellt mycket på ett drygt dygn. Gårdagens lilla shoppingrunda med mamma resulterade inte i något speciellt. Bara vardagliga saker som mat, kattsand, kattmat, handdukar, lakan och kuddöverdrag. Sen bar det av hem till Uddevalla igen och mat intogs på Sibylla innan mamma och pappa vände hemåt igen. Kvällen ägnades åt en rask promenad på ca en timma med Tobias.

Har för övrig gått och blivit sjuk. Har känt mig konstig i kroppen hela helgen, bland annat varit extremt frusen, och när jag vaknade i morse hade jag hysteriskt ont i halsen, hosta, rinnande näsa och feber. Inte kul. Halsen är värst, det känns som om jag sväljer ett par knivar så fort jag försöker svälja. Halstabletter och Bafucin hjälper inte så jag dricker te för att lindra. Vet inte om det hjälper, men gott är det.

Den här dagen har alltså inte varit speciellt händelserik. Förflyttade mig från sängen till soffan runt kl 11. Vi hade tvättid idag så det var tur att Tobias var hemma och kunde ta den, jag hade aldrig orkat gå upp och ner till tvättstugan. Vad jag har gjort idag är att bädda och baka banankaka. Mamma föreslog att jag skulle baka det igår eftersom jag hade några bruna bananer liggandes här hemma. Blev naturligtvis jätte sugen på detta, men när den där jäkla kakan väl var klar så kunde jag ju inte äta. Gjorde alldeles för ont i halsen. Typiskt.



Nä, nu ska jag gå och göra lite pyttipanna så Tobias har något att äta när han kommer hem från jobbet ikväll. Ska försöka få i mig lite jag också, men går det inte så får jag helt enkelt leva på smoothie idag. Efter maten blir det någon film, är sugen på att se någon deckare. En jag kan rekommendera för övrigt är Horsemen. Riktigt bra mordgåta. Ikväll är det Färjan, CSI New York och Roast på Berns på min TV.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: