2009-09-14
 16:18:13

Ny vecka.

Måndag än en gång. Räknade precis ut att det är (ungefär) den 1183:e måndagen jag upplever så här långt i mitt liv. Oj, det är många det. Sjukt onödig information, men visst är det i alla fall lite intressant?

Helgen som gått har varit lugn. Lördagen innehöll morgonträning, sedan åkte jag, Jossan och Jenny ut till Torp. Köpte en ny klänning och en ny väska. Beställde dessutom nya handbollsskor, Jossan tog nämligen de sista i den storleken. På kvällen var det kalas för Linda och Sara. Mycket trevligt med god mat och lekar. Blev en relativt tidig hemgång, och på vägen hem hände vad man kan kalla en "det-här-händer-bara-mig-och-ingen-annan" incident. Gick hem från kalaset med Jenny, Jossan och Anna. Alla som känner mig vet ju att jag fullkomligt älskar katter, och så fort jag ser en ute så lockar jag på den i hopp om att få klappa den lite. I lördags var inget undantag. Det var bara det att den här katten var inte som alla andra katter, den började nämligen följa efter oss och till slut hade den följt med så lång att jag började få dåligt samvete för att jag lockat på den från första början. Den gick mellan oss, precis som om den vore en i gänget, och var extremt tam. För att göra en lång historia kort så ringde jag Tobias mamma Helen, som var på besök hemma hos oss, och bad henne hämta mig med bilen så att vi kunde köra tillbaka katten till där vi hade sett den. Ja, jag vet att katter kan gå hur långt som helst och sdan hitta hem igen och det hade säkert den här katten gjort. Det är bara det att hade vi inte kört tillbaka den så hade den följt med mig ända hem (eftersom jag bor sist av oss som gick ihop) och desutom hade det inneburit att den var tvungen att gå över en massa vägar och att ha en överkörd katt på mitt samvete, det vill jag då inte! Så, det var berättelsen om katten.

Gårdagen gick åt till att plugga och på kvällen styrketränade jag med Jenny och Malin. Laget hade brottning, men eftersom vi tre varit rätt sjuka under veckan så fick vi inte vara med på grund av smittorisken. Kvällen avslutades med tv och fruktsallad med glass tillsammans med Tobias.

Den här måndagen har innehållit plugg och matlagning. Vi hade tvättid, men som tur är tog Tobias hand om den. Jag hatar att tvätta. Gjorde riktig husmanskost idag; pannbiff, potatis, stekt lök och (hör och häpna!) egen brunsås. Har aldrig gjort det förut, är en sån som nöjer sig med pulversås.

Nu blir det lite plugg till innan det bär av till träningen.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: