2009-09-03
 12:41:59

Snacka om bottennapp

Ja, vart ska man börja? Gårdagens träningsmatch mot division 1 laget Hellton var rena rama bottennappet. Ingen, och då menar jag INGEN, kom upp i en godkänd nivå. Jag ska inte frånta Hellton att de gjorde en bra match, för det gjorde de utifrån sina förutsättningar, men vi borde ha krossat dem genom att springa sönder dem. Vi var sjukt tafatta och tog ingen kroppskontakt med dem i försvaret. Det var helt enkelt katastrofalt. Punkt slut. Personligen gick det inget bra alls. Fick mer speltid än tidigare och det är synd att jag inte lyckades förvalta den chansen bättre. Fast att jag intalar mig själv att det inte är jobbigt att spela mentalt pga rädsla för att göra sönder knät igen, så är det omedvetet och ofrivilligt precis så det är. Blir så trött på´t. Men men, någon gång ska det väl släppa. Behöver helt enkelt lite b-lagsmatcher i kroppen för att komma igång. För att ta en plats i a-laget den första delen av säsongen räknar jag inte med i nuläget. Det är jag inte redo för varken fysiskt, mentalt eller tekniskt. Tyvärr är det den bittra sanningen, men det är bara att svälja och kämpa vidare. Nog om detta, ny träning ikväll och jag har en känsla av att den kan bli ganska jobbig pga en inte alltför nöjd tränare efter gårdagens match. Vi får vad vi förtjänar helt enkelt.

Ikväll är det återigen fotografering innan träningen. Lagfoto är det som ska tas den här gången. Gillar som sagt inte att vara med på kort, så jag vill bara få det gjort.

I morgon drar som sagt jag, Anna, Elin och Jenny till Göteborg för att shoppa. Efter det ska vi kolla handboll. Först herrmatch mellan Önnered och Aranäs, därefter spelar Önnereds damer mot Heid. Ska bli kul att se Önnered. Heid har vi ju redan spelat mot men Önnered har ju tappat en del viktiga spelare inför säsongen. På kvällen blir det lite festligheter men några i laget. Vi får passa på att roa oss lite innan serien drar igång, då blir man i stort sett som en zombie. Träna, spela match, äta och sova är det man hinner med förutom skola och jobb.

Nä, nu ska jag diska, städa och laga mat. Ska även fylla min kalender med alla träningar, matcher, föreläsningar och tentor som är inplanerade framöver. Måste helt enkelt strukturera upp mitt liv lite mer.


Avslutar med en grymt skönt låt jag hittade på FB:




På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: