2009-09-01
 22:24:11

Lukta gott vs lukta illa

Så där, nu är man hemma från Danmark och tillbaka i vardagen. Vi har haft jätte kul, det är alltid roligt att möta lag man inte stött på tidigare. Resultatmässigt gick det inget vidare, men vi är fortfarande inte helt samspelta och något som gladde var tempot i matcherna. Herregud så snabbt det gick då och då. Finns väl egentligen inte så mycket mer att berätta om helgen. Vi spelade, sov och åt. Fram och tillbaka. Fick lite köpt på färjan både på vägen dit och på vägen hem. Godis och parfym (DKNY's Fresh Blossom & Britney Spears Believe) blev det. Det blev även lite alkohol inhandlat, 25 % rabatt på allt i taxfreen utom vin och öl. Snacka om att det var smockfullt där. Tanterna armbågade sig fram i hopp om att fynda en ny Dior-creme eller en ny parfym. Jesus!, som Madde skulle ha sagt.

            


Igår var vi träningslediga och då passade jag, Jenny, Elin och Anna på att ha våran Disney kväll vi pratat om så länge. Lejonkungen och pizza till det, kan det bli bättre? Har fått mersmak så nu ska jag se Ringaren i Notre Dame, Skönheten och Odjuret, Alladin, Lilla Sjöjungfrun osv. You name it! Skulle vilja ha alla på DVD så man kan visa dem för sina egna barn när det blir aktuellt (nej Helen, det är INTE aktuellt än på ett par år). Ett klipp som är helt sjukt bra är det från Björnbröder när älgarna leker gissa-leken. Se och njut. Jag och Elin höll på att dö igår.




Skulle förresten ha börjat skolan i morgon. Nu är det så att våran lärare är sjuk så vi börjar inte förrän nästa onsdag. En vecka "ledigt" till med andra ord. Måste dock komma ihåg och beställa böckerna till kursen i morgon, för de måste börja läsas med en gång. Vill inte hamna efter från början. Mindre kul dock att punga ut typ 1300 spänn för ett par jäkla böcker som kommer behövas några veckor, för att sedan lägga dem i högen med all annan litteratur som bara samlar damm. Inte kul.

Annars har denna tisdag gått rätt trögt. Började med att kolla Ice Age 3 när jag vaknade i morse. Därefter bar det av till stan för att möta Tobias och handla mat. Väl hemma lagades det hamburgare som sedan följdes upp med en power nap. Träning 17.30 och idag var tydligen temat snabbhetsträning. Herre jävlar i min lille lödda vad vi sprang! Riktigt skönt efteråt, men så där mitt i alltihop trödde jag att jag skulle svimma. Dålig kondition? Ja, inte är den på topp i alla fall.

I morgon finns inget planerat förutom match mot Hellton 18.15 i Agnebergshallen. Innan det blir det slapp och beställning av böcker.

Nä, nu ska jag in i duschen. Har suttit här ett par timmar sedan träningen och jag fullkomligt stinker av intorkad svett. Härligt. Kanske ska köra en raggardusch, spruta på ett par sprut av nya parfymen och lite deo på det. No thanks. En annan dag kanske. Sedan blir det sängen och en ny film. Tror det blir Skönheten och Odjuret. Lika bra att börja beta av min lista.

So long!


Helen

Mallan, jag har massor av Disney filmer, sparar dem till barnbarnen och väntar på att du skall bli fru Nordendorph. Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: