2010-08-23
 16:51:32

Final week


Tillbringade verkligen hela dagen i Agnebergshallen igår. Förutom en kortare promenad, för inköp av sushi till mig och kycklingsallad till Tobias, befann vi oss sittandes i hallen mellan 09.00 och 17.30. Träsmaken, eller snarare plastsmaken, i baken var ett faktum. Fick i vart fall se en massa handboll, var ju ett tag sedan sist. Blev väl inte så värst imponerad av lagen. Vissa spelare är ju skjukt bra men jag trodde allt att lagen skulle vara ett snäpp vassare, trots att det är tidigt på säsongen.

Efter hallen bar det av till Tobias pappa med familj. Hans fru Helena fyllde 42 i lördags så vi bjöds på bakad potatis och fika. Dessutom hjälpte Micke (Tobias pappa) oss att byta en framlampa på bilen. När vi kom hem plockade vi isär sängen så nu är även den klar för att flyttas. Kvällen avslutades som vanligt i soffan framför tv:n, den här gången till Irene Huss.

I morse hade vi ställt klockan tidigt för att gå upp och köra två lass med det sista skräpet till tippen. Jag skojar inte när jag säger att vi har slängt minst hälften av allt vi äger. Det känns verkligen hur skönt som helst att veta att det inte finns några grejer av det som ska med i flytten som inte kommer att användas. Fick bland annat slängt soffbord, brödrost, micro mm vilket innebär att detta är saker som måste köpas nytt. Är dock osäker på micron, det kan finnas en inbyggd i lägenheten. Hur som helst blir det helt klart en tripp till IKEA på söndag.

Efter tippen bar det av hemåt för mat och packning av resten av Tobias kläder. Tvingade honom att ta med resten så jag får mindre att packa inför lördag. Nu har han åkt till Jönköping igen och jag är kvar här med katterna. Antar dock att den här veckan kommer att gå ruskigt snabbt. Dagarna går nog åt till att packa klart allt och på torsdag jobbar jag näst sista dagen på jobbet. Kommer åka dit den 10:e september för sista gången för att göra bokslut för augusti.

Fick ett samtal av min nya chef idag som bland annat berättade att jag ska spendera måndag till torsdag vecka 37 i Enköping. Jag ska ju vara nåt liknande innesäljare och tydligen ligger någon av fabrikerna i Enköping, därför ska jag dit och bekanta mig med personalen. Får bo på hotell de dagarna och frukosten tackar man ju inte nej till i första taget. Blir nog spännande det här.

För övrigt så har jag och Tobias börjat spåna på en ny bil. Det är ju ingen panik eftersom vi har en bra och fullt fungerande, men det känns som om det är Tobias bil. Jag skulle gärna köpa en ihop så att det blir våran. Dessutom kommer någon av oss att få byta bank om vi ska ta lån ihop, och det är nog bara bra. Det är jäkligt opraktiskt att ha olika banker. Frågan är vem som ska byta. Eller om båda ska byta och att vi tar en bank ingen av oss har haft innan. Har ju hört att SEB ska vara den bästa, så varför inte. Hur som helst är vi mest sugna på en Volvo V50 eller en Kia Ceed, en svart. Volvo är ju ett säkert kort, men jag tycker att Kia verkar himla bra och dessutom är de snygga. Frågan är ju om det är en bra bil och den är bra att köra. Vi får se, som sagt är det inte någon brådska.

Nej, nu ska jag käka något och göra mig i ordning. Ska nämligen på fotbollsderby med Jenny och Elin ikväll. Ljungskile möter Trollhättan hemma i Superettan och jag har inte varit på någon fotbollsmatch den här säsongen så det blir nog skoj.

Sayonara.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: