2010-08-31
 12:46:56

Jag kunde inte hålla mig....


Fick ett samtal från Hallbys damansvarige idag. Han vet om att jag har onda knän och andra skavanker men undrade ändå om jag vill komma ner till en av deras träningar och spela så gott det går. Och ,surprise, surprise, givetvis kunde jag inte hålla mig. På måndag blir det till att damma av skorna och medverka på 30 min löpning och sen 60 min handboll. Förklarade att jag verkligen är så fruktansvärt otränad just nu och att jag egentligen inte har tränat sedan i april. Vet ju inte vilken nivå deras träningar ligger på, men jag tror knappast att jag orkar fullt en hel träning. Nåväl, jag ska ta det lugnt och testa lite smått. Funkar det någorlunda så lär jag ju få pina mig själv med löprundor dag som natt framöver. Dessutom behöver jag träna upp benen, och framför allt det förbannade knät, innan jag ens funderar på att spela hela säsongen.

Har spenaderat dagen så här långt med att städa och plocka i ordning allt "här hemma". Nu har jag tre flyttlådor kvar att plocka upp sedan är allt helt klart. Tänkte att jag skulle hinna färdigt med detta innan Tobias kommer hem om två timmar. Det bör jag väl ändå klara av. Kommer givetvis bjuda på lite kort när allt är i ordning, så mina trogna läsare får se hur vi bor numera.

I kväll tänkte jag följa med Tobias till deras träning och kolla lite. Har inte så mycket annat att göra, så varför inte?

I morgon börjar nya jobbet och jag är sjukt förväntansfull. Vet ju egentligen ingenting om vad företaget sysslar med mer än att det har med wellpappkartonger att göra, och mina arbetsuppgifter har jag noll koll på. Hur som helst blir det nog toppen. Kan i alla fall konstatera att idag, den 31:a augusti 2010, är sista dagen innan semestern nästa sommar som jag är ledig och har sovmorgon en veckodag. Hemska tanke, men det är bara att vänja sig. Jag är van vid livet som student och deltidsarbetare helt enkelt.

Hörs senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: