2010-08-02
 15:38:28

Konstateranden


Konstaterande 1:
Jag har bestämt vad och vart jag ska tatuera mig. Nu är frågan om jag ska göra det här i Uddevalla med Elin, eller i Jönköping när jag har flyttat. Bollen ligger hos henne. Det blir i alla fall följande text på ryggen, långt ner på vänstra skuldran (den ska gå att dölja).



Konstaterande 2: Provuppkörningen idag gick helt okej, fick lite saker att tänka på i fortsättningen. Bland annat bättre uppsikt bakåt vid vänstersväng på landsväg samt bättre planering när jag måste korsa fler än ett fält vid körfältsbyte. Det ska jag väl ändå lyckas pränta in och förbättra tills det är dags för dagen med stort D.

Konstaterande 3: Idag börjar Kropps Dam träningarna igen efter sommaruppehållet. Dock blir det utan mig den här gången, känns lite skumt men ändå bra. Tycker det är rätt skönt att kunna träna det jag vill och när jag vill. Givetvis saknar jag ju att kasta en boll, det är ju det roligaste jag vet, men man får vara klok och väga fördelarna mot nackdelarna. Ha roligt en säsong i taget med värk, eller att knappt kunna gå när man blir gammal? Inte så värst svårt val. Får dock se hur det bli i Jönköping, blir jag sugen är det inte helt otänkbart att jag testar igen.

Konstaterande 4: Eminem & Rihanna - Love the way you lie. Jag tröttnar inte på den. Lyssnade på den ett bra tag innan den "kom till Sverige" men den är fortfarande lika bra. Faktiskt så bra att den har förtjänat att vara ringsignal på Iphonen.

Konstaterande 5: I morgon börjar jobbet. Får se hur länge jag blir kvar, har inte fått något datum bestämt. Hoppas i alla fall att de hittar någon annan rätt snabbt som kan ta över, vore inte helt fel med någon vecka ledigt innan jobbet i Jönköping börjar.

Konstaterande 6: Vi har världens finaste lägenhet på gång i Jönköping. Det blev inget med den på 70 kvadrat, de som var före i kön tog den trots allt. Det tråkiga med den nya är att den är i 2:a hand och i värsta fall kan vi bara hyra den i ett halvår. Dock verkar det som om det blir längre. Vi får helt enkelt ta den till att börja med och leta annat så länge. Den är verkligen hur fins som helst, helt nyrenoverad överallt utom toaletten (som ändå är helt okej) och toppen på alla tänkbara sätt. Nu återstår det bara att berätta för ägaren att vi har katter och hoppas på att det inte sätter käppar i hjulen. De flesta är nämligen lite kinkiga när det gäller djur i bostadsrätter.

Konstaterande 7: Nu lägger jag mig i soffan och myser med mina små älsklingar tills Elin kommer och hämtar upp mig. Ska nämligen följa med och kolla på tjejernas träning, har ändå inget bättre för mig. Dessutom får jag ju träffa alla goa tjejer, det var ett bra tag sen sist.

Sayonara.


Anonym

Malin, jag är gammal och kan knappt gå och jag har inte spelat handboll. Sviten, jo jag tackar.....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: