2010-08-30
 20:34:47

Nytt hem


Det är ju faktiskt så det är, vi har ett nytt hem. Känns så otroligt sjukt att säga. För mig är ju Uddevalla, och framför allt Lidköping, hemma. Nu ska det helt plötsligt bli Jönköping i stället. Nåväl, det är väl bara att ge det tid så blir det nog kanonbra. Jobbet börjar på onsdag och det är ju helt klart en fördel om jag tycker om det. Annars lär det bli jobbigt. Jag tror dock att det löser sig!

Sedan sist har vi alltså fått hjälp av Tobias pappa och bröder, mina föräldrar, min lillebror och hans kompis Rasmus att forsla allt vi äger hit till den nya lägenheten. Tusen tack till er! Har nästan fått i ordning allt, det kvarstår endast tre flyttkartonger som jag tänkte ta mig an under morgondagen. Tobias är ändå borta hela dagen och jag har inget att fördriva tiden med. Vågar mig inte ut själv, hittar för det första inte någonstans (förutom till IKEA) och för det andra så är trafiken värre än en storstad. Rondeller precis överallt och trafiksignaler som bara sätts i gång när en buss ska fram. Helt jäkla ofattbart. Dessutom är det inga vanliga hederliga rondeller. O nej, de är oftast inte ens runda utan kan se ut hur fasen som helst. Lär jag mig köra här kommer allat annat verka superenkelt i jämförelse.

Igår besöktes IKEA och vi fick inhandlat en hel del. Dock bara det viktigaste, har insett efter flytten att mycket av det man köper aldrig används och framför allt fyller det ingen funktion. Himla vist av mig va? Ett besök på ICA Maxi var också välbehövligt eftersom vi behövde fylla på såväl kyl och frys som skafferi. Idag har vi även inhandlat en ny micro och en ny brödrost. De gamla var inte speciellt fräscha längre och behövde bytas ut.

Nu blir det till att fixa kvällsmat innan Tobias kommer hem från träningen. Sen ska jag tvinga honom att se Seven eftersom han aldrig har sett den. Helt sinnessjukt, det är den klart bästa filmen som har gjorts. Tror dock att båda kommer ha slocknat i soffan innan klockan slår 22. Det tar på krafterna att flytta, helt klart.

Bye.


Anonym

Hej!

Jag försöker hitta nya "Blogglovinvänner" som har intressanta bloggar att följa och som också är intresserad av att följa min blogg. Är du intresserad av detta så får du gärna höra av dig, annars är det ju bara att du tar bort min kommentar.

Ha det bra! =)



PUBLICERAT: 2010-08-31, 08:08:50 | URL: http://tvminnen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: