2010-08-01
 22:38:52

Särbo

Så där, nu är man särbo ett tag framöver. Tobias har officiellt flyttat till Jönköping från och med idag. Fast ändå inte, han ska ju bo på hotell i 3 veckor och det kan man väl inte kalla för ett nytt hem direkt. Dessutom kommer han hem både nästa helg och helgen därefter. Så vi klarar oss, det kanske rent av är bra att vara i från varandra ett par dagar med tanke på att vi har varit som plåster natt som dag i typ 5 veckor.

Hur som helst har jag ju lovat en liten sammanfattning av Rhodosresan. Tyvärr är jag och Tobias urusla på att använda kameran så några bilder kommer jag inte bjuda på. Och det finns inte så mycket mer att säga än att vi harde det riktigt lugnt och skönt. God mat, 40 grader på land och minst 27 grader i vattnet varje dag samt ett bra hotell. Vi bodde högst upp i ett av Rhodos Stads högsta hotell och bolkongen var stor och hade sjukt fin utsikt över staden och havet. Våra dagar var identiska; vi gick upp vid 9, åt frukost, solade och badade mellan 10 och 17, sov mellan 18 och 19, åt middag och gick en sväng på stan. Vi tog inte ut oss direkt. Och våra planer på 60 min promenad varje dag grusades första dagen. Det gick bara inte för värmen, då hade man fått gå på den mörka delen av dygnet och det gjorde vi ju givetvis inte. Så för att i alla fall träna lite så känns det som om jag har lagt på mig minst 5 kg av all mat. Pannkakor med Nutella till såväl frukost som efterrätt på kvällen säger ju en hel del, och det stannar ju naturligtvis inte vid det. Har inte ens samvete att rabbla upp allt jag proppade i mig varje dag. Men vad fasen, vi hade ju semester.

För övrigt så brände sig Tobias FÖRSTA dagen, trots påtryckningar från mig att han var tvungen att smörja in sig fler än en gång. Han har flått på alla delar av kroppen, till och med fötterna. Nu har ju han så lätt för att få färg så trots att han spenderade resten av veckan under parasoll så blev han brun. Jag själv har inte flått något alls, men det känns som om hälften av färgen har försvunnit på bara några dagar. Kul, kul.

Vi träffade tre par som vi umgicks lite med vid poolen och som vi var ute och åt med. Två av dem var nästan pensionärer, ett norskt par från Drammen och ett från Falköping. Hur sköna som helst och inte på långa vägar tråkiga som man kan tro när man hör pensionärer. Störtsköna! Speciellt Olle och Silvia från Falköping. Olle förklarade bland annat att han har så dåligt bollsinne att han inte ens kan äta ärtor. Ja, ni hör ju. Dessutom träffade vi ett par i våran ålder, Madde och Anders, från Jönköping. Skoj med tanke på att vi ska flytta dit och dessutom visade det sig att jag och Madde har en gemensam bekant. Världen är liten. Nog om resan.

Vet inte om jag har nämnt det tidigare i detta forum men jag håller ju faktiskt på att (försöka) ta körkort. Det är väl ändå på tiden när man är 23 år. Hur som helst så har jag provuppkörning i morgon och nervositeten är inte utav denna jord. Att jag dessutom inte har kört på snart 3 veckor gör ju inte saken bättre. Tränade faktiskt på att parkera på alla möjliga sätt här nere på parkeringen innan Tobias åkte förut. Det funkade bra men vad fasen, det fanns ju inte en bil i närheten och hur svårt är det då, liksom. Håll tummarna för mig i morgon tack, det lär behövas.

I morgon ska Tobias dessutom kolla på en lägenhet till i Jönköping. Han kollade på den mitt i centrum idag och mailade bilder på den till mig. Blev lite halv nöjd med den, köket är inte toppen och sovrummet är väldigt litet. Det som är bra med den är dock att det är helkaklat badrum, fina tapeter och bra läge. Den andra är 1 km utanför centrum och på 70 kvadrat. Hoppas den är bättre, vill ha en större lägenhet än den centrala och 1 km är ju inget avstånd. Som den IKEA-nörd jag är så har jag ju även hittat en del nya grejer som jag vill köpa, och då krävs ju att jag har en lägenhet där sakerna får plats. Logiskt.

Usch, på tisdag är semestern slut och tillbaka till jobbet.

Nej, nu blir det sängen och nya ljudboken Panganinikontraktet av Lars Kepler (av författarna till Hypnotisören). I morgon blir det som sagt provuppkörning och sen en date med Jenny som jag inte har träffat på typ två (!) hela veckor. Kommer sakna henne massor när jag flyttar, men givetvis de andra vännerna också. Tror dessutom att jag följer med och kollar deras första handbollsträning efter uppehållet på kvällen. Måste ha en liten dos handboll känner jag.

Sayonara.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: