2010-08-25
 19:54:08

Snart sover jag i en flyttkartong


Börjar se ljuset i tunneln när det gäller denna förbannade packning. Nu är det i stort sett bara porslin, glas och mina kläder som ska packas ner. Tar lite i morgon kväll och resten på fredag. Antar att det får bli sista matlagningen i morgon, på fredag blir det till att köpa något färdigt eftersom såväl tallrikar som kastruller kommer att vara nerpackade. Kanske borde passa på att käka thaimat då, har varit så jäkla sugen på det ett bra tag. Det får det nog bli. Hoppas jag kan få med någon som sällskap, lite tråkigt att köpa mat till sig själv en fredagkväll.

Har packat i stort sett hela dagen. Hade dock ett break på eftermiddagen då Elin kom hit och färgade håret på mig. Himla bra att jag har henne som kan hjälpa mig med det. Tycker i och för sig att det är väldans bra att ha henne som vän över huvudtaget, hon är helt enkelt toppen på alla sätt och vis! Slängde även ihop en sjukt nyttig middag för en stund sen; pommes frites, fläskfilé och bearnaisesås. Näringen lös med sin frånvaro om man säger så, men jag håller ju faktiskt på att äta ur frysen innan den ska frostas av i morgon natt. Slänger in det som blir kvar i Rickards (Tobias lillebror) frys. Bättre att han tar det än att slänga det.

Idag fick vi nycklarna till lägenheten så Tobias har börjat flytta in sina kläder. Fick fler kort (eftersom jag fortfarande inte har sett den) och den ser ju helt enkelt toppen ut. Håller tummarna för att vi blir kvar i den ett tag för jag är typ kär i den. Hoppas bara att korten motsvarar verkligheten, det lär ju visa sig på lördag om inte annat.

Nu ska jag kolla klart Biggest looser. Tror för övrigt att om jag inte börjar träna snart igen så kommer jag kunna ansöka dit så småningom. Nästa vecka börjar jag med 4 powerwalks/joggingrundor i veckan. Så småningom blir det dessutom antingen gymkort eller simning 3 dagar i veckan. Jag måste. Börjar med en kortare tur redan nu ikväll, måste nämligen gå typ 200 meter bort till brevlådan för att posta lite papper till min nya arbetsgivare.

I morgon väntar jobb!

Bye.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: