2010-08-08
 16:56:38

The hunger from hell


Jag är så jäkla hungrig så det finns inte. Väntar på att Tobias ska ringa och säga att han är på väg hem från golfen så att jag kan börja laga mat. Hamburgare med strips och majskolvar blir det idag. Visst låter det mumma? Klart det gör. Funderade på att göra mig någon macka eller två, men efter ett långt övervägande blev det inte så. Vill vara så hungrig som möjligt gourmetmiddagen. Gjorde mig dock en stor kopp te i hopp om att den skulle dämpa hungern något, men det gjorde den ju givetvis bara för stunden.

Annars har jag bara legat i soffan hela dagen. Har passat på att plugga en del teori (surprise) eftersom Tobias ändå har varit borta. Har nämligen teoriprov i morgon och det vore ju bra om jag fixade det. Känner mig rätt säker, men har man otur så får man många av de mer idiotiska frågorna som varken är logiska eller relevanta för att kunna köra en bil. Det är ju mer uppkörningen som känns rejält osäker, speciellt när man hör alla anledningar till att folk har blivit kuggade. Nåväl, jag är inställd på att inte klara den. Det är lika bra så man slipper bli besviken. Däremot måste jag verkligen klara den innan flyttlasset går till Jönköping, annars blir det lite knöligt och bökigt. Men, först och främst är det som sagt teorin som ska fixas.

Det blev ingen promenad till Skeppsviken igår för att kolla båtarna, vi tog en tripp till Torp i stället. Bland annat så fick vi köpt flyttlådor, sopsäckar, spackel och en pensel på Bauhaus. Måste nämligen spackla och måla över lite småskavanker i hallen innan vi flyttar. Kvällen spenderades med Tobias framför två filmer och med ett uppskattat inslag av kräftor, räkor, aioli och baguetter. Så himla gott. Katterna blev som vanligt helt galna och fick givetvis en hög räkor var. Som avslutning delade vi (jag och Tobias alltså, inte katterna) på ett halvliters glasspaket från GB. Vaniljgräddglass med jordgubbssylt är lätt den godaste i deras sortiment.

Veckan som kommer blir rätt intensiv. Dessutom kommer en ny tjej, som ska ta över min tjänst, att gå med mig på jobbet torsdag och fredag. Tydligen har hon erfarenhet av bokföring vilket säkert innebär att hon kan mer än vad jag kan. Däremot kan hon inte affärsprogrammet så det är där min hjälp kommer in. Hur som helst verkar jag inte bli kvar så länge till, vi får se när hon känner sig redo att ta över.

Nej, nu går jag bannemig och börjar med maten. Tobias skulle vara hemma kl 5 och är han inte det får han skylla sig själv och äta kall mat. Jag är svinhungrig och svimmar snart av hunger.

Ciao.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: