2010-12-21
 17:10:00

Snart jul!

Hujedamej vad fort tiden går. Nyss var det sommar och vi var i Grekland. Nu är det vinter och 3 dagar kvar till julafton. Stört. På riktigt.

Ikväll blir det tydligen badmintonturnering i stället för handbollsträning. Det är sista träningen innan jul så därav spexandet. Kan faktiskt vara rätt bra på badminton, dock har jag en tendens att missa fjädern när jag ska smasha (tänk er slå för tidigt i luften). Hur som helst går jag in för vinst, men det blir nog svårt. Visssa i laget har nämligen köpt ett nytt, eget racket bara för detta. Tydligen har personen i fråga även spelat badminton i sina yngre år. Jo jag tackar ja, där rök min vinst all världens väg.

Har tagit ledigt på torsdag så i stället för att jobba drar jag och Tobias till Lidköping på morgonen. Synd att vi inte kan åka onsdagkväll i stället, men det går faktiskt inte. Katterna lämnas själva hemma och jag vill inte att de ska vara ensamma ytterligare en natt.

Julklapparna är inhandlade så när som på en sista. Den får T hämta upp under morgondagen.

För den som är intresserad så var vi och kollade på en nya lägenhet i helgen. Jag gillade den, men fastnade inte för den. T gillade den tydligen väldigt mycket och blev sur för att vi tackade nej till den. Det var enligt min mening för små rum, för lågt i tak, för små fönster, för dåliga toaletter och för dåligt kök. Dessutom en massa gångar, trappor och förråd i hela lägenheten. Charmig, men nej. Vill ha en "normal" 3:a som är hysat fräsch. Vi har ju trots allt till sommaren på oss att hitta något nytt. Varför ta första som dyker upp? Lär komma fler.

Btw så har Tobias förlängt kontraktet med Hallby ytterligare ett år, dvs även över säsongen 2012/2013. Så vi blir kvar i Jönköping ett tag. Inte mig emot, jag trivs toppenbra. Har i alla fall kommit till ett gött handbollsgäng och till en hejdlöst bra arbetsgivare.

Nej, nu ska jag ta en välförtjänt paus i soffan innan träningen senare ikväll.

Sayonara.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: