2010-02-20
 01:02:13

Jaha ja.

Det där med att krossa i bowlingen gick inte hem. Alls. Jag var riktigt jäkla dålig idag. Vann ju för bövelen förra gången! Nåväl, jag tror fullt på att alla andra var bättre än senast. Ljusår bättre. Samtidigt som jag var ljusår från mitt vanliga bowling-jag. Jaja, nog ältat om det. Kul var det i alla fall! Har dock ingen koll på vilket lag som vann eller vem som var bäst av alla. Nypan är dock ingen högoddsare, hon såg riktigt vass ut. Mitt lag bestod i alla fall av Anna, Elin och Frida. Vi kom nog sist tror jag. Eller näst sist. Skit samma, vi var glada även om vi drog klotet rakt ner i rännan. Det är teamspirit på hög nivå.

Den här fredagen har annars varit vääääldigt lång. Den började nämligen redan 06.30 i morse då klockan ringde. Vi var nämligen hos veterinären och steriliserade Mimmi. På tiden kan man tycka. Nu hopaps jag i alla fall att vi slipper alla ylanden dygnet runt. Hon var bara för söt när vi kom hem. De första timmarna var hon hög som ett hus och detta visade sig bland annat då hon helt ovetandes satt med ena foten i matskålen och stirrade rakt ut i luften. Dessutom vinglade hon rejält och var tvungen att luta sig mot något för att inte ramla omkull. Dessutom åt hon helt maniskt, som om hon inte fått mat på flera veckor. Nu är hon dock fit for fight igen, även om hon är bra trött.

Annars har dagen bedrivits med plugg och en 2 timmar lång power nap (pga av den allt för tidiga uppstigningen). Tentan på måndag börjar sätta sina spår på mina nerver. Även om jag är avslappnad så brukar de två sista dagarna innan ändå vara lite pirriga. Känner mig helt okej förberedd, dock behöver mycket präntas in det sista.

Har förresten sett Snakes on a plane nu på kvällen. Inte så smart med tanke på att jag är själv hemma och hatar ormar nåt så pass in i helvete. Det är den värsta fobin jag har. Även den enda tror jag. Hur som helst tog jag mig igenom den och det äör jag stolt över. Hade ju sett den innan och visste på ett ungefär när jag skulle blunda.

I morgon väntar uppgång kl 07.00 (om 6 timmar, YES), ska nämligen tvätta. Ni kan ju slå er i backen på att jag går upp och lägger i första omgången för att sedan gå upp och lägga mig igen. Aldrig i livet att jag går upp så tidigt två dagar i rad. Någon måtta får det allt vara. Två timmar till ska jag nog kunna sova innan nästa laddning ska i.

På eftermiddagen är det återigen match, Skövde kommer på besök och det blir en tuff nöt att knäcka. Dock är inget omöjligt (vad annars?) och allt kan hända. Förhoppningsvis. På kvällen blir jag än en gång lämnad själv ensam. Tobias ska jobba kväll så jag ska laga gorgonzolapasta till mig själv och plugga. Ett nödvändigt ont en fredag- OCH lördagkväll.

Fick förövrigt hem min H&M-beställning idag. Allt passade perfekt (för en gångs skull) och jag kan glädjande konstatera att min ladugårdsvägg måste ha krympt. Tror nämligen att jag numera har en garageport. Kan det vara alla utfallssteg med mera som gett resultat? Äsch, jag inbillar mig säkert bara. Handbollsröven är i vilket fall kvar och den lär man väl aldrig bli av med. Bummer.

Nej, nu stänger jag verksamheten för idag. Har äntligen blivit klar med Aldrig fucka upp så nu är det Infiltratören som gäller i stället. Än så länge är den micket, micket brau.

Sleep tight.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: