2010-02-21
 22:49:13

Storstädning

Började veckans sista dag med en rejäl städning. Och då menar jag rejäl. Dammade, dammsög golvet + madrasserna i sängen + soffan + mattorna, torkade av alla lister och dörrkarmar, skurade toaletten, gjorde rent spisen och diskbänken med swinto samt svabbade av golvet. Hela kalaset tog typ 2 timmar men det kändes mycket kortare. Främst för att jag hade nya favvo-låten Fire bomb med Rihanna på repeat typ. Man kan inte annat än älska den låten.

Annars har dagen gått åt till att plugga det sista inför tentan. Det jag kan just nu, det kan jag riktigt jäkla bra. Tyvärr är jag ju körd om det kommer något annat eftersom jag har snöat in mig på vissa saker som jag hela tiden har utgått från ska komma på tentan. Smart. Men men, man kan som sagt bara göra sitt bästa. Det går som det går. Hade egentligen tänkt kolla antingen herrarnas match eller Tobias match idag, dock valde jag att stanna hemma och plugga. Måste vara första gången pluggandet är prio ett. Hur som helst vann båda sina matcher.

I morgon är det som sagt tenta, men efter den är jag helt (och då menar jag helt) ledig till nästa måndag. Herregud vad skönt. Den ledigheten kommer väldigt läglig eftersom resten av vårterminen kommer bli sjukt tuff. Först sista kursen i internredovisning och därefter c-uppsatsen. Jag längtar inte. Dock längtar jag tills jag är klar. Kan inte fatta att jag snart är klar med mina 3 högskoleår. Men, som det ser ut nu så blir det mer plugg. Får jag inget jobb jag verkligen vill ha så kommer jag först och främst läsa ett halvår till, men det kan lika gärna bli ett år. Till hösten blir det i så fall handelsrätt 2 och beskattningsrätt 2, då blir jag nämligen revisor. Vårterminen är oklar än men just nu lutar det åt praktisk lönehantering och inköp. Ett annat alternativ är att läsa D-kurserna i redovisning. Dock lockar det inte att skriva även en d-uppsats. Nåväl, det är ett bra tag kvar så jag får se vad som händer.

Under min ledighet ska jag verkligen försöka få målat våran hall i alla fall. Det är inte okej att ha spacklat för snart 2 år sedan men fortfarande inte målat. Troligtvis blir vi väl inte kvar i den här lägenheten jätte länge till så jag slänger upp en vanlig vit färg. Den funkar även om vi blir kvar och den funkar säkert även för nästa hyresgäst. Har även planer på att åka hem till Lidköping någon dag, kanske sova över en natt eller så. "Synd" att tjejerna har match på lördag (där jag måste göra statistikgrejen), annars hade jag kunnat åka hem typ onsdag till söndag. Hade varit hur gött som helst och umgås med familjen och träffa kompisar.

Nu blir det sängen och ljudbok. Har ställt klockan på 06.00 i morgon. Sverige möter Finland i gruppfinal i OS-hockeyn och jag tänker se det jag hinner innan det bär av till skolan för tenta 08.30. I och med den tidiga uppgången hinner jag ta mig en dusch och äta min havregrynsgröt.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: