2010-02-08
 22:10:24

2010.02.08

Avslutade söndagskvällen igår med att kolla en av filmerna jag lade ut i förra inlägget, Daybreaker. En vampyrfilm med lite annorlunda story som jag trodde skulle vara värd att se. Tyvärr var jag helt ute och cyklade. Den var kass. Det hände ingenting förutom att en massa blod strålade åt höger och vänster. Ni som gillar sådant kan ju se den, ni andra kan låta bli.

Den här dagen har till största del tillbringats i Trollhättan. Dagen började med att jag och Johanna pluggade lite, dock mycket mindre än det var tänkt. Hur som helst hade vi en utomordentlig anledning till detta, Johanna fyller nämligen 22 år idag. Så i stället för att fortsätta plugga mötte vi upp hennes kille Martin för en lunch på Stålverket. Dagen till ära blev det fläsknoisette med ungsstekt potatis och pepparsås. Riktigt gott. Därefter begav vi oss hem till Johanna där hon bland annat satt mig på damsugning av lägenheten samtidigt som hon slängde ihop en kladdkaka. Helt okej för mig. Därefter blev det lite tv-tittande och till slut lite kalas med hennes vänner. Tog bussen hem vid 5.

Hoppade över träningen idag eftersom jag vaknade med ett jäkla halsont. Det kan nog vara bland det mest irriterande som finns. Speciellt när man är så där tjock i halsen samtidigt som man har en massa slem och när det dessutom svider så fort man sväljer. Nej usch! Så i stället för att träna intog jag och min kära externredovisningsbok  ryggläge i soffan. Inte kul, men jag muntrade upp det hela med att slänga på en Spotify lista samtidigt som jag läste. Har den del låtar som går på repeat just nu när jag är själv hemma. Brukar inte kunna lyssna på musik samtidigt som jag läser annar, men den här gången funkade det bra eftersom det jag läser är svintråkigt och försvinner ur hjärnan lika fort som det kommit in. Här är låtarna för den som är intresserad:

Donkeyboy - Ambitions
Jason Walker - Down
Imogen Heap - Wait it out
Foo Fighters - Wheels
Adam Lambert - Whataya want from me
Lazee feat. Apollo Drive - Calling out
Alice - I wanna live
Howie Day - Be there
Imogen Heap - Hide and seek
3OH!3 - Starstrukk
Petter - Min kärleksaffär
Boys like girls - Real thing
The red jumpsuit apparatus - Represent
Angels & Airwaves - The Adventure
Cute is what we aim for - Practice makes perfect


När jag ansåg mig vara färdigpluggad för idag så satte jag på en ny film. Är inte riktigt klar med den än eftersom den bara vill buffra hela tiden. Dock är den än så länge väldigt bra och givetvis sorglig. Hachiko: A dog's story heter den. Så fort den är klar beger jag mig mot sängen. I morgon väntar skola mellan 13 och 16 och därefter hoppas jag att halsen är bättre så att jag kan få till ett träningspass.

För er som undrar förresten så har jag fått svar på magnetröntgen av foten. Läkaren sa att jag har haft tur i oturen. Foten är så stukad att den lika gärna kunde ha brutits, och det gillar jag verkligen att den inte gjorde. Däremot är ledbanden så uttänjda de kan bli och dessutom är det fortfarande svullnad och inflammation i den. Troligtvis tar det ytterligare 6 veckor innan den är bra. Sammanlagt drygt 3 månaders frånvaro på grund av en stukad fot. Har aldrig hört något liknande innan. Ni som kan er handboll räknar ju ut att om 6 veckor är säsongen över. Så det blir alltså ingen mer handboll i år. Som det känns just nu kanske det inte blir någon mer handboll alls. Jag måste inse att min kropp inte klarar av en fortsatt satsning på den här nivån, knäna värker allt oftare. Troligtvis eftersom jag alltid är skadad på ett eller annat sätt och därför inte lyckas träna mig till den fysik jag behöver för att hålla. Jag må vara klen, men jag ska ju liksom kunna gå och leka med mina barn när jag blir äldre utan att behöva byta ut diverse kroppsdelar. Sad but true. Vi får se hur det blir, kan mycket väl bli så att jag fortsätter på en lägre nivå.

En mer (o)intressant sak är den att jag idag har beställt ett till VISA-kort, nämligen ett sådant man inte tar ut pengar på utan bara använder att betala med.. Detta ska jag och Tobias sätta in pengar på varje månad och sedan ska vi ha det och betala med varje gång vi handlar mat. Alltså ett gemensamt-mat-handlar-kort. Johanna gav mig idén och det låter himla smidigt tycker jag. Således behöver man inte hålla koll på vem som betalade sist och vems tur det är den här gången. Jag är mycket nöjd.

Nej, nu ska jag kolla klart filmen och därefter blir det sängen och Aldrig fucka upp.

Natti natti.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: