2010-07-18
 23:19:25

Första semesterveckan avklarad

Får ångest bara jag tänker på att en av mina 3 semesterveckor redan är över. Trots det så har vi ändå fått gjort en hel del. Båda förråden är urstädade, så när som på några lådor, och vi har hunnit med två nätter hos Tobias mamma och två nätter hos mina föräldrar. Sehr gut.

Efter att vi kom hem vid lunch har jag främst legat och sovit. Har mått lite halvkonstigt sen igår så jag tänkte att en rejäl powernap kanske råder bot på det. Hur som haver så blev det i alla fall en långpromenad på kvällen med Tobias och nu sitter vi här framför datorn och Ondskan.

Efter att jag är färdig med pågående update av iPoden inför Rhodos blir det sängen med nya boken. Lånade två böcker av pappa som är skrivna av författaren Jeffery Deaver. Riktigt bra tror jag. Han har skrivit boken som filmen The Bonecollector (I samlarens spår) bygger på, den med Denzel Washington och Angelina Jolie. Filmen är nog en av de bästa filmerna jag sett så jag har stora förhoppningar på böckera. Dessutom har jag laddat iPoden med två böcker till av samma författare. Allihop handlar om samma karaktärer. Även musiken uppdateras och fyra nya filmer har jag med mig hem från brorsan som vi tar med ihop med den bärrbara dvd:n. Måste ju ha något att se på när vi lägger oss.

Kollade för övrigt precis vädret för kommande veckan på Rhodos. Bara stora solar, 0 mm nederbörd och 30 grader från morgon till kväll. Längtan dit är inte av denna värld. You bet.

I morgon har jag en date med Jenny. Ska hälsa på henne i nya lägenheten nämligen. Spännande. Själva har vi fortfarande inte hört något om lägenhet i Jönköping. Paniken börjar spridas en aning eftersom det är mindre än 2 månader kvar tills jag ska flytta. Tobias har ju sån lyx att han får bo på hotell första månaden innan jag anländer. Hoppas i alla fall att vi hör något innan vi åker på onsdag. Morgonkvällen innehåller tvätt, så kul blir den.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: