2010-07-17
 21:40:46

Kalajs

Skulle ju egentligen åkt hem idag men vi blir kvar i Lidköping i natt också. Åker hem rätt så tidigt i morgon i stället, antar att katterna klarar sig själva en natt till. Maten tarr Rickard hand om.

Annars är det rätt lugnt och skönt här. Längtar allt hem till Sävare då och då, det får jag nog erkänna.

Dagen har fördrivits med en tur till stan för att inhandla en ny telefon till min farmor. Passade på att dela en riktig kebabpizza med Tobias under besöket hos henne. Det finns inte mycket som slår en sådan från Lidköping. Här innefattar den riktig kött och inte någon pressad skit som serveras i Uddevalla. Usch och fy. Kvällen och eftermiddagen har spenderats hos min morbror Lars (i mammas föräldrahem) eftersom min andra morbror, Hasse, fyllde 50 tidigare i veckan. God mat och en smarrig tårta slank ner. Givetvis.

I morgon bär det av hemåt, längtar efter mina små sötnosar där hemma så det står härliga till. Hoppas de uppskattar sin nya klättergrej/säng som jag hittade häromdagen i Örebro. Hade nämligen en liknande innan som Mimmi har sovit i varenda natt, men tyvärr gick den sönder och begravdes på tippen häromdagen. Hon var helt enkelt tvungen att ha en ny säng. Förstår ni väl.

På tal om tippen så körde vi en hel släpvagn dit i onsdags med allt skräp vi har samlat på oss i förråden under 3 år. Herre-jävlar-i-min-lille-lödda vad mycket det var! Lämnade säkert 4 stora sopsäckar med kläder i en insamling och allt annat slängdes på tippen. Hur skönt som helst att bli av med skiten, i alla fall.

Något som verkligen är värt att nämna, i detta välbesökta forum, är det faktum att kvinnan som aldrig någonsin skulle skaffa Facebook äntligen har fallit i fördärvet. Jenny Alm finns numera att lägga till som vän. Gör det, vetja.

Håller även tummarna för Dagis som är i Sydkorea och lirar VM. För VM spelar man inte, det lirar man. Så det så.

4 dagar kvar till Rhodos. Yey!

På återseende. 




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: