2010-07-15
 19:18:53

Bloggen är äntligen återupptagen.

Nu är jag tillbaka gott folk. Allt som behövdes var lite förändringar i livet samt some time away from the blogging, och utav bara farten dök en jäkla massa ny motivation upp. Inte för att jag tror att det är så värst många som har saknat mina inlägg, men jag vet att det finns en liten, men ack så trogen, skara läsare som bara väntar på att jag ska låta fingrarna glida över tangentbordet och berätta om allt som händer mig och folk i min närhet.


Egentligen var ju tanken att jag och Jenny (Alm) skulle starta en blogg där allt mellan himmel och jord skulle ventileras. Tanken var att Jenny varje dag skulle lägga ut vad alla andra i bloggvärlden publicerar, nämligen dagens outfit. Dock skulle den inte gå att klassa bland alla de andra, utan här var det tal om en outfit enbart beståendes av träningskläder. Inget annat fick finnas med. Därtill hade den säkerligen bestått av en massa handboll (hennes elitseriespel/eventuella landslagsspel och min stundande karriär som division 3-spelare) samt en del sjuka youtube-klipp. Om jag känner oss rätt.. Tyvärr blir det inget av denna bloggduo för stunden. Jag tar nämligen mitt pick och pack och flyttar till Jönköping i september. Yes, nu är det klart. Det enda som inte är helt hundra än är vilken lägenhet vi ska bo i, som som det verkar nu får vi ett andrahandskontrakt på en bostadsrätt med 2 rok som ligger mitt, mitt, mitt inne i Jönköping. Helt sjukt bra läge om det blir av. Men eftersom vi behöver garantera att vi tänker bo där i två år så vill vi ju gärna se lägenheten innan vi tackar ja. Hur stor den är, vilket skick den är i och vart tusan man ska göra av ägarens möbler är saker vi behöver veta. Hon hyr nämligen ut den möblerad. Nå väl, det blir säkert bra men det hade ju helt klart varit toppen att få tag i en hyresrätt på 3 rok, så man kan flytta/byta när fasen man vill. Det ordnar sig säkert.

Anledningen till att vi flyttar vet säkert många av er, men för er som det har gått obemärkt förbi så har Tobias fått jobb som huvudtränare i allsvenska herrlaget Hallby. En jäkla utmaning för en oprövad 23-åring, men jag tror stenhårt på honom och det verkar även klubben göra. Han kunde helt enkelt inte tacka nej till erbjudandet. Att arbeta heltid (50% a-tränare & 50% ungdomsansvarig) med handboll är få förunnat i detta avlånga land. Jag själv har precis fått jobb på en firma som tillverkar och säljer wellpappkartonger. Jag kommer att kalkylera på priser samt offerera kunder och helt ärligt så verkar det vara ett skitkul jobb. Himla bra att få ett heltidsjobb, tillsvidare och dessutom tjänar jag bra, genom Tobias klubb.

Det finns ju även negativa saker som följer flytten. Jag har ju varit tvungen att säga upp mig på mitt nuvarande jobb där jag har trivts väldit bra, och dessutom kommer jag sakna allá kompisar. Framförallt de i laget. Men jag har lovat mig själv att jag ska åka till såväl Uddevalla som Lidköping och hälsa på titt som tätt. Om planerna går som de ska så har ju även jag tagit mitt efterlängtade körkort innan jag flyttar. Det är väl verkligen på tiden, eftersom jag har hunnit bli hela 23 år. En sak som är säker är i alla fall att jag kommer att tvinga mina egna barn att ta det där förbannade körkortet så fort de fyller 18. Annars blir det lika illa som med mig. Nåväl, det finns ju de som är ännu äldre och som inte har körkort. Helt klart så underlättar ju körkort en hel del, även om jag har varit bortskämd och klarat mig mycket bra utan.

För att hoppa till en helt annan sak så befinner jag mig just nu i Laxå hos Tobias mamma, Rickard och hans lillasyster Lina. Även Fredrik och hans Sarah är här och hälsar på. Fullt hus med andra ord. Vi kom hit i går kväll och stannar tills i morgon så vi åker hemåt med ett stopp över natten hos mamma, pappa och Marcus i Lidköping. Har precis som alltid världens ångest över att Nicky och Mimmi (katterna) är själva hemma, men Tobias lillebror Rickard är så snäll att han går in till dem två gånger om dagen och matar dem. Toppen att ha han dörr-i-dörr. Vad vi gör söndag till tisdag är oplanerat än så länge, men på onsdag drar vi i alla fall till Rhodos och gottar oss i en vecka. Över 30 grader i skuggan och 27 grader i vattnet lockar vill jag lova. Har börjat ogilla när det är varmt så här på äldre dar' men det finns inget som slår känslan av att vara utomlands. Så länge det finns vatten att svalka av sig i hela tiden så njuter i vart fall jag. Mucho.

Nej, nu får jag nog återgå tiill att vara social. För er som vill hänga med så är det bara att titta in titt som tätt, dock ger jag inga garantier på hur ofta inläggen kommer att ploppa upp. Det har jag gjort tidigare och det har bara lett till ångest. Sånt jobbar vi inte med.

P.S. Det kommer givetvis en ny design snart. Vad tror ni, liksom?

Sayonara.


Anna

Jag skulle vilja citera Gert Fylking " ÄNTLIGEN!!!" ; )

Å du när du ändå ska designa om din, tar du tag i min med då? ; )

Och grattis till jobber förresten, även om jag helst hade sett att du inte fått ngt och var tvungen att vara kvar här <3



PUBLICERAT: 2010-07-15, 23:36:05 | URL: http://baldesjo.blogg.se/
Mickis

Ska bli kul att läsa om det "nya livet" i Jönköping! Hoppas allt blir tippen-toppen för er! Kram



PUBLICERAT: 2010-07-17, 21:31:46 | URL: http://siwer.blogg.se/
Jenny

Ge mig lösenordet så ska jag allt lägga upp lite inlägg då och då. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: