2010-11-21
 16:18:25

101121

Som vanligt ett tag sedan sist. Har jobbat som vanligt, och givetvis tränat handboll. Spelade match igår och tyvärr fick vi bara med en poäng. Jag gjorde "mål" när det var 5 sekunder kvar men blev helt felaktigt avblåst för stegfel. Fanns inte en chans att jag tog fler än tre steg. Att jag därefter fick världens sämsta förklaring av domaren till varför han blåste gjorde inte saken bättre. Snacka om att han borde hålla till på lägre nivåer. Nåväl, bitter kan man vara men det tjänar ingen på. Vi möter samma lag på fredag och då blir det två poäng. Lita på't.

Hade Linda och Niclas på besök igår kväll. Lagade lite mat och så såg vi på Så mycket bättre. Dessutom spelade vi ett parti plump, behöver jag nämna vem som vann? Okej, jag safade lite väl mycket så det var nog anledningen till vinsten. de andra vågade lite mer om man säger så.

Idag har det blivit ett besök hos optikern, har äntligen fått beställt nya linser efter alla jäkla undersökningar. Bara för att man flyttar till en ny stad och får en ny optiker, dock hos samma optikerfirma, så behöver man väl ändå inte gå igenom allt som om man skaffade linser för första gången? Jag har liksom haft linser ett antal år och vet vad jag behöver. Nu är de i alla fall beställda och jag slipper vara livrädd för att göra sönder sista paret precis innan match. Efter optikern blev det ett stopp på Åhléns där Tobias köpte ny parfym. Givetvis tog han den jag föreslog. Matstopp och inhandling av nya kuddar, plastblommor och ny matta på IKEA. Därefter hem för att leta rätt på mina vinterstövlar på vinden. Har dessutom redan börjat julpynta. Jag vet, det är alldeles för tidigt men jag hade inget annat att göra. Har bara fått upp ett par röda gardiner samt julstjärnor i fönstret. Det var egentligen mest för att jag behövde lite lampor i fönstren.

Ikväll blir det match i hallen. Tobias och hans lag möter Djurgården och förhoppningsvis tar de hem två poäng. det vore verkligen behövligt. Tabellen är sjukt jämn och de skulle avancera ett par placeringar vid vinst. Ska förbi och hämta upp Linda och Linn innan matchen, alltid uppskattat med lite sällskap.

I morgon bitti drar jag iväg till Enköping. Har möte där på tisdag och eftersom vädret inte ska bli kanon så sover jag över. Då kan jag ta god tid på mig dit i morgon och dessutom behöver jag inte köra 70 mil på en dag. Hotellfrukost är dessutom aldrig fel. Har givetvis laddat USB-minnet med en massa ny musik och en ny ljudbok. Lär behövas om jag ska köra så pass långt.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: